معاون وزیر نیرو گفت: خریدار برق تجدیدپذیر از بورس موظف است به موقع هزینه برق را به عرضه کننده برق پرداخت کند و همین موضوع سبب خواهد شد مشکل مطالبات سرمایه‌گذاران حوزه تجدیدپذیر مرتفع شود.

«تابلوی برق سبز در بورس انرژی» رونمایی می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، "محمود کمانی" از رونمایی «تابلوی برق سبز» خبر داد و گفت: آئین رونمایی از تابلوی برق سبز در بورس انرژی، یکم خرداد با هدف ایجاد بازار عرضه و تقاضای مستقیم، مردمی‌سازی اقتصاد تجدیدپذیر و ایجاد فضای رقابتی تبادل برق تجدیدپذیر برگزار خواهد شد.

رئیس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری برق ایران (ساتبا) در تشریح فرآیند ورود نیروگاه‌های تجدیدپذیر به بورس انرژی، افزود: پس از صدور پروانه احداث و مجوزهای مربوط، ساتبا با نیروگاه‌های تجدیدپذیر قراردادی ۲٠ ساله منعقد خواهد کرد که پس این فرآیند نیروگاه‌ها با تأیید ساتبا به بورس معرفی شده و می‌توانند کد بورسی اخذ و در نهایت برق خود را در بورس انرژی عرضه کنند.

وی افزود: سرمایه‌گذاران اگر به هر دلیلی نتوانند برق خود را در بورس به فروش برسانند، ساتبا با ۷۰ درصد نرخ کشف شده در نیروگاه، مطالبات این افراد را تسویه خواهد کرد.

کمانی درباره مزایای ورود سرمایه‌گذاران به بورس انرژی، بیان کرد: با ورود انرژی‌های تجدیدپذیر به بازار بورس، دخالت دولت برای قیمت‌گذاری از بین خواهد رفت و همچنین خریدار موظف است که طبق مقررات بورس، به موقع هزینه را به عرضه کننده برق پرداخت کند که در همین راستا مشکل مطالبات سرمایه گذاران نیز برطرف خواهد شد.

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌کنیم با وجود ایجاد فضای جدید، توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر سرعت بیشتری بگیرد و افراد جدیدی وارد عرصه سرمایه‌گذاری در این حوزه شوند.معاون وزیر نیرو گفت: صنایع به میزانی که برق خود را از تابلوی برق سبز خریداری کنند، در زمان پیک شامل محدودیت برق نخواهند شد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.