استاندار خراسان رضوی گفت:۲۳ طرح تحولی از جمله در مورد تحول روستایی، انرژی، حاشیه شهر، پیرامون حرم مطهر رضوی و راه های استان در دست پیگیری است.

۲۳ طرح تحول در خراسان رضوی در حال پیگیری است

به گزارش قدس خراسان، یعقوبعلی نظری در شورای برنامه ریزی و توسعه استان اظهار کرد: دستگاه های مختلف در انجام این طرح ها نقش دارند و باید این موضوعات با توجه به ظرفیت‌های موجود پیگیری شود.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: رفع مسایل و مشکلات استان مبتنی بر مساله یابی بر اساس مزیت های استان در دست پیگیری است و بر همین اساس مسیر جهشی استان تعریف شده است تا در یک بازه زمانی مشخص، امکان حل مشکلات عقب مانده فراهم شود و بتوانیم در مسیر رشد و پیشرفت قرار گیریم.

وی گفت: شورای برنامه ریزی استان ظرفیت بالایی دارد که می‌تواند همراه با اعضای تخصصی دیگر منجر به تصمیم سازی با رویکرد تاثیر گذار شود.

نظری افزود: سال گذشته تجربه‌هایی به دست آمد و از سوی دیگر سند تحول دولت هم به اطلاع عموم رسید و اکنون وظیفه ما پیگیری این موضوعات است تا در حوزه زیر ساخت، تلاش های انجام شده منجر به حل مسایل و عقب ماندگی‌های استان شود.

استاندار خراسان رضوی اضافه کرد: شورای برنامه ریزی استان از نظر کارکردی باید به جایگاه اصلی خود بازگردد و این در حالی است که ماموریت آن به توزیع منابع و مدیریت آن تغییر یافته بود در صورتی که جایگاه این شورا، تصمیم گیری همراه با تاثیرگذاری به عنوان بالاترین جایگاه تصمیم سازی استان است.

وی گفت:بر همین اساس مدیریت دقیق منابعی که در اختیار استان قرار دارد همراه با مسایل و مزیت ها باید در نظر گرفته شود تا به درستی و در محل خود توزیع و مورد استفاده قرار گیرد.

نظری ادامه داد: باید مسیر مدیریتی غیر بودجه ای، مدنظر قرار گیرد و روسای دستگاه ها تلاش کنند تا برای پیگیری مسایل و طرحهای خود از ظرفیت های مختلف همچون مولد سازی و مصوبات سفر رئیس جمهور در ارتباط با طرحهای کشوری و استانی استفاده کنند.

استاندار خراسان رضوی اظهار کرد: باید دستگاه ها، ماموریت های خود را مورد بررسی قرار دهند زیرا متاسفانه برخی از ظرفیت های قانونی دستگاه ها به علت عدم آشنایی با قوانین و عدم پیگیری طرح های استانی و حتی کشوری تاکنون به نتیجه نرسیده است و این موضوع برای ما در برش استانی اشکالی جدی است.

وی گفت:حل مشکلات، نباید متکی بر منابع مالی باشد بلکه باید با اشراف به مسایل و نیازهای موجود پیگیری شود و به همین دلیل نیاز است تا اطلاعات مدیران دستگاه‌ها به روز باشد تا زمینه شناسایی مسایل و کشف آن فراهم شود.

نظری افزود: به عنوان نمونه موضوع مولد سازی در برخی از دستگاه های استان معطل مانده است و حال آن که این موضوع می‌تواند بسیاری از مشکلات و چالش های مختلف دستگاه‌های استان را حل کند.

استاندار خراسان رضوی در بخش دیگری از سخنان خود گفت:یکی از مسائل جدی استان واگذاری اختیارات و عدم تمرکز گرایی است و به همین دلیل، سعی شد تا طرح تحول روستایی با کمک دهیاران استان به دلیل اشرافی که بر نیازهای مختلف منطقه جغرافیایی خود همراه با شناخت از ظرفیت های پیرامونی آن دارند، پیگیری شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.