مربی تیم ملی واترپلو درباره حضور ایران در لیگ جهانی گفت: با دست خالی توانستیم تبدیل به یکی از بزرگ‌ترین تیم‌های آسیا شویم و در لیگ جهانی حضور یابیم.

مربی تیم ملی واترپلو: با دست خالی به سطح جهانی رسیدیم

به گزارش قدس آنلاین، دانیال خاکبان در خصوص اولین حضور تیم ملی واترپلو در لیگ جهانی اظهار داشت: در لیگ جهانی مالت و نیوزلند را بردیم و با از دست دادن موقعیت‌های زیاد، از قزاقستان شکست خوردیم و نتوانستیم رومانی را نیز پشت سر بگذاریم اما در تمام این رقابت‌ها نتیجه برای ما مهم نبود.

وی ادامه داد: به دلایلی مثل ضعف مالی، موقعیت‌های زیادی برای دیدارهای تدارکاتی بین‌المللی و اردوهای خارج از کشور نداریم و اولین حضورمان در لیگ جهانی را به چشم یک اردوی مناسب دیدیم. به تازگی از سطح آسیا به سطح جهانی راه پیدا کردیم و اردوها و مسابقات بین‌المللی زیادی را نیاز داریم که بتوانیم موفقیت‌های خوبی را در واترپلو بدست آوریم.

مربی تیم ملی واترپلو: با دست خالی به سطح جهانی رسیدیم

مربی تیم ملی واترپلو با اشاره به حریفان ایران در رقابت‌های آسیایی آینده عنوان کرد: هیچ چیزی تا آن زمان قطعی نیست اما حریفان اصلی ما چین و قزاقستان هستند. اگر قزاقستان بازیکنان صرب‌تبار را بیاورد، ممکن است برای عبور از آن‌ها به مشکل بخوریم. کشور ژاپن دیگر در سطح آسیا به حساب نمی‌آید و رقابت ما با قزاق و چین برای رسیدن به فینال آسیا است.

مربی تیم ملی واترپلو: با دست خالی به سطح جهانی رسیدیم

وی افزود: تیم چین بر خلاف ما دائما در اردو هست و شاید در ۷-۸ ماه گذشته، یک ماه خارج از اردو و تمرین نبودند؛ با این حساب باید پیشرفت زیادی داشته باشند و تبدیل به یکی از بهترین‌های آسیا شوند. تیم ملی ما با دست خالی توانسته است تبدیل به یکی از بزرگ‌ترین تیم‌های آسیا شود اما اگر نتوانیم اردوهای مناسب برگزار کنیم و از نظر مالی و تدارکاتی حمایت نشویم، قطعا نمی‌توانیم به موفقیت فکر کنیم و در کورس رقابت با حریفان آسیایی قرار گیریم.

رئیس کمیته واترپلو درباره الکساندر چیریچ گفت: شخصا بعید می‌دانم که چیریچ بتواند برای مربیگری به تیم ملی برسد. از هفته آینده اردوی تیم ملی را با مربیان بسیار خوب ایرانی شروع می‌کنیم و اگر چیریچ هم به ما بپیوندد، کمک بسیار به تیم خواهد کرد.

مربی تیم ملی واترپلو: با دست خالی به سطح جهانی رسیدیم

وی با تاکید بر شروع اردوی تیم ملی خاطرنشان کرد: در مورد لیگ هم در خرداد ماه اولین جلسه برای هماهنگی بین مدیران باشگاه‌ها برگزار می‌شود و تصمیم داریم که لیگ را به صورت رفت و برگشت برنامه‌ریزی کنیم. در لیگ سال گذشته ۷ الی ۸ تیم در رده بزرگسالان داشتیم و الان ۱۰ تیم در رده زیر ۱۴ سال و ۱۵ تیم در رده زیر ۱۷ سال داریم. خیلی دوست داریم که تیم‌های بزرگسالان هم زیاد شود اما مشکل اصلی عدم وجود اسپانسر است. در ۳ سالی که درگیر کرونا بودیم، بسیاری از بازیکنان لیگ ورزش را رها کردند و حالا باید چشم امید ما به رده‌های سنی باشد تا بتوانیم در آینده این خلا لیگ را بپوشانیم و در ادامه کمک بیشتری به تیم ملی کنیم.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.