رئیس کل دادگستری استان خوزستان از صدور کیفرخواست متهمان پرونده قاچاق ۷۰ تن مرغ منجمد از مرز شلمچه از سوی دادستانی خرمشهر خبر داد.

کیفرخواست متهمان پرونده قاچاق ۷۰ تن مرغ در مرز شلمچه صادر شد

به گزارش قدس آنلاین، علی دهقانی، اظهار داشت: اواخر فروردین ماه سال جاری یک محموله مرغ منجمد قاچاق که در حال بارگیری برای خروج از کشور بود، در مرز شلمچه توسط نیروهای مرزبانی خرمشهر کشف و ضبط شد.

 وی ادامه داد: بلافاصله پس از کشف این محموله، تحقیقات قضایی در راستای تعقیب عوامل دخیل در بزه، آغاز و متهمان با صدور قرار تامین کیفری مناسب روانه زندان شدند.

دهقانی گفت: پس از انجام تحقیقات مقدماتی و با دستور مقامات قضایی شهرستان، محموله مکشوفه با نرخ مصوب دولتی بین مردم توزیع و وارد چرخه مصرف داخلی شد و وجه حاصل از فروش آن تا تعیین تکلیف نهایی پرونده به حساب اعلامی سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی واریز شد.

دهقانی گفت: در کمتر از یک ماه با شناسایی و بازداشت ۱۰ متهم این پرونده که از استان‌های مختلف و اتباع بیگانه هستند، کیفرخواست در مورد 13نفر از متهمین این پرونده در دادسرای عمومی و انقلاب خرمشهر به اتهام قاچاق سازمان یافته صادر شد.

وی با بیان این که پرونده جهت رسیدگی و صدور حکم مقتضی به دادگاه ذی‌صلاح ارجاع شده است، تصریح کرد: پرونده در خصوص عوامل دیگر دخیل در جرم مفتوح است.

دهقانی ارزش ریالی محموله قاچاق را ۵۰ میلیارد ریال برشمرد و افزود: باتوجه به نیاز داخلی به این کالا و ضرورت توزیع متناسب با نیاز در کشور جهت رفاه حال مردم، متهمان با سوءاستفاده از این موضوع قصد داشتند این کالا را پس از قاچاق به کشور همسایه، به چندین برابر قیمت به فروش برسانند که با ورود به‌موقع مرزبانی استان ناکام ماندند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.