معاون بسیج مساجد و محلات سازمان بسیج مستضعفین گفت: در راستای سند اعتلای ۱۰ ساله بسیج تکلیف شده که ۵۰ هزار قرارگاه محله اسلامی اجرایی شود اما به لحاظ اهمیت موضوع در ۵ ساله اول، ۴۰ هزار محله را هدف گذاری کردیم.

تشکیل ۵۰ هزار قرارگاه محله اسلامی در دستور کار قرار گرفت

به گزارش قدس انلاین، سردار بابااحمدی، امروز یکشنبه ۳۱ اردیبهشت در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ضمن گرامیداشت ایام دهه کرامت و ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) و شهدای سوم خرداد، گفت: مقام معظم رهبری در سال ۱۳۹۵ فرمودند: برای اعتلای بسیج طرحی را ارائه کنید، در همین راستا هیئتی تشکیل شد و طرحی برای اعتلای بسیج نوشته و تهیه شد.

وی به تهیه طرح اعتلای بسیج از منظر امام مسلمین که می‌فرمایند: " همه ملت ایران بسیجی هستند به جز افراد اندکی و قلیلی که پیرو دشمن هستند" اشاره کرد.

سردار بابااحمدی افزود: طرح اعتلای بسیج یک سند ۱۰ سال برای مجموعه بسیج و سپاه با مدیریت و راهبری سردار سلامی فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، همچنین با همت، تلاش و تدبیر سردار سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین محیا و تهیه شد.

وی ادامه داد: این طرح در اسفند ماه سال ۱۳۹۹ به تصویب رهبر معظم انقلاب رسید که در قالب سندی به فرمانده نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ابلاغ و به فرمان تبدیل شد؛ ما این طرح را به عنوان فرمان امام مسلمین و فرمانده معظم کل قوا دریافت کردیم.

وی تصریح کرد: امروز در سطح کشور قریب به ۵۹ هزار پایگاه‌های مقاومت بسیج داریم و رویکرد ما این است که این پایگاه‌های بسیج مسجد محور شوند هرچند اکثر این پایگاه‌ها در مساجد و بقاع متبرکه مستقر هستند.

سردار بابااحمدی بیان کرد: در فرمان اعتلای بسیج بر روی موضوع اعتلای پایگاه‌های مقاومت بسیج؛ یعنی تشکیل پایگاه‌های بسیج طراز بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی تاکید شده است که باید مسجد محور عمل کنند.

وی اظهار کرد: در سند اعتلا؛ مقام معظم رهبری اولین تکلیف در زمینه مسجد را برای بسیج تعریف کردند، و فرموند: "مساجد خاموش، مهجور و نیمه فعال را پیدا و فعال کنید و مساجد فعال را پیشران و تمدن ساز قرار دهید".

معاون بسیج مساجد و محلات سازمان بسیج مستضعفین بیان کرد: متاسفانه امروز وضعیت مساجد کشور مطلوب و خوب نیست و تقریبا ۵۷ درصد مساجد یعنی حدود ۳۹ هزار مسجد ما در کشور خاموش هستند، که استان خراسان جنوبی از این امر مستثنی نیست و ما به دنبال احیا این مساجد هستیم.

وی ادامه داد: در این زمینه نیازمند هماهنگی و هم افزایی با دستگاه‌های متولی امر مسجد و محله از جمله ستاد اقامه نماز، سازمان تبلیغات اسلامی، امور مساجد و محلات، شورای سیاستگذاری ائمه جمعه و جماعت، اوقاف و امور خیریه است که در قالب یک قرارگاه این هماهنگی و هم افزایی در حال شکل گیری است.

سردار بابااحمدی بیان کرد: سال گذشته به لطف خدا در کشور هزار و ۶۳ مسجد را با وجود امام جماعت فعال و احیا کردیم، نیاز هست که امام جماعت مسجد امام محله باشد که تمام محله را تحت پوشش خود قرار دهد.

سردار مهدوی، فرمانده سپاه انصار الرضا(ع) خراسان جنوبی نیز با تبریک ایام دهه کرامت، گفت: با توجه به آسیب‌های امروز جامعه، رویکردهای حضور بسیج در مساجد تغییر کرده و به روز شده است و برای توسعه حضور بسیج در مساجد برنامه‌ریزی خوبی انجام شده است.

وی بیان کرد: بنا بر این است که در بسیج مساجد و محلات به سمت کیفی‌تر کردن برنامه‌ها حرکت کنیم و ضمن رفع مشکلات نقاط قوت را تقویت کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی نیز گفت: دلیل استقامت، ایستادگی و ایثار شهیدان و مردم برای رسیدن به آرمان‌های انقلاب اسلامی است.

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی بیان کرد: در جمهوری اسلامی امکانات بالقوه‌ای وجود دارد که تبدیل بالفعل نشده است، مساجد زیادی هستند که پیش نماز ندارند، در مقابل هم طلبه‌های بسیاری هستند که در حوزه‌های علمیه دیگر رشد علمی ندارند، اما وجودشان می‌تواند در مساجد منشاء خیر باشد، باید این افراد شناسایی شوند و از آن‌ها برای حضور در مساجد دعوت به عمل آید.

وی با اشاره به اینکه خواسته مردم اجرای اسلام عملی است، گفت: کار مساجد همین آگاهی دادن است، باید طرح و برنامه در اختیار مسجد قرار بگیرد تا مسجد آن را منتشر کند، آسیب‌هایی که همواره خوردیم به علت همین عدم آگاهی است.

امام جمعه بیرجند ادامه داد: اگر آگاهی لازم را به جامعه داده بودیم غرب هیچ کار نمی‌توانست بکند چراکه دشمن اگر کاری هم بخواهد انجام دهد به وسیله نادان‌ها انجام می‌دهد، جامعه ما تشنه آگاهی است، اما وقتی آگاهی ندارد، سبب گول خوردن می‌شود و یکی از راه‌های افزایش آگاهی، مسجد در طراز انقلاب اسلامی است.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.