فرمانده سپاه الغدیر یزد آزادسازی خرمشهر را سند عزت و افتخار ملت ایران دانست و بر ضرورت تبیین ابعاد مختلف عملیات بیت‌المقدس و آزادی خرمشهر برای دانش آموزان و دانشجویان تاکید کرد.

فرمانده سپاه یزد: آزادسازی خرمشهر، سند عزت و افتخار ملت ایران است

به گزارش قدس آنلاین،  سردار حسین زارع کمالی روز دوشنبه در مراسم بزرگداشت سوم خرداد که با حضور مردم و مسئولان در سالن جهاد کشاورزی یزد برگزار شد افزود: باید رزمندگان اسلام خاطرات و جانفشانی‌های آزاد سازی خرمشهر را برای جوانان تبیین کنند.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان انقلاب اسلامی بیان کرد: عملیات بیت المقدس و آزادی خرمشهر در دوران هشت سال دفاع مقدس نقطه عطفی است که باید برای مردم به خصوص دانش آموزان و دانشجویان دقیق تبیین شود.

این مسئول اظهار کرد: ما با توکل به خداوند منان، توسل به ائمه اطهار (ع)، تبعیت از امامین انقلاب و حضور آگاهانه و عاشقانه و خالصانه آحاد مردم در کنار دستگاه‌های اجرایی موفق به آزادی خرمشهر شدیم و این سند عزت و افتخار ملت ایران است.

فرمانده سپاه یزد: آزادسازی خرمشهر، سند عزت و افتخار ملت ایران است

زارع کمالی در ادامه هدف از انقلاب اسلامی را ایجاد تمدن نوین اسلامی برای زمینه سازی ظهور منجی عالم بشریت عنوان کرد و گفت: امروز می‌خواهیم در جنگ ترکیبی با محوریت جنگ شناختی موفق شویم و لازمه آن روحیه آگاهانه مردم است.

وی روحیه سختکوشی و آزادی خواهی را عامل آزادی خرمشهر از دست استکبار جهانی خواند و افزود: امروز دشمن در چهار محور علیه ایران فعالیت می‌کند که مهمترین آنها بحث امنیت غذایی است و باید مردم و مسئولان با بصیرت از نظام دفاع کنند.

همچنین حجت‌الاسلام علی اکبرزاده مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی یزد گفت: آزادی خرمشهر حاوی دو درس بزرگ است که درس اول این است که هر پیروزی را هدیه‌ای از سوی خدا بدانیم و به آن مغرور نشویم و درس دوم این است که اگر مردم و مسئولان همدل شوند می‌توانیم به همه هجمه‌ها خصوصا هجمه اقتصادی پیروز شویم.

آزادسازی خرمشهر یکی از هدف‌های اصلی عملیات بیت‌المقدس در خلال جنگ ایران و عراق بود که پس از این نبرد، شهر خرمشهر پس از ۵۷۶ روز اشغال از سوی نیروهای ارتش بعث عراق، در سوم خرداد سال ۱۳۶۱ با تلاش نیروهای مسلح ایران بازپس گرفته شد.

آزادی خرمشهر به تدریج مقدمه به زانو درآمدن نیروهای بعثی شد و عراق با قبول آتش بس به مزرهای بین المللی شناخته شده ۲ کشور بازگشت.

نیروهای بعثی عراق ۳۱ شهریور ماه ۱۳۵۹ هجری شمسی از زمین، دریا و هوا خاک جمهوری اسلامی را هدف حمله خود قرار دادند اما سرانجام در مقابله با رزمندگان اسلام توان و ایستادگی خود را از دست دادند.

استان یزد با یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت ۳۲۰ هزار بسیجی سازماندهی شده دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.