۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۹
کد خبر: 874855

مرکز مردمی نفس قم (نجات فرزندان سقط) با حضور مهدی مصری رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم و جمعی از مسئولان این دانشگاه در محل مرکز جامع سلامت شهدا افتتاح شد.

مرکز مردمی نفس در قم افتتاح شد

به گزارش قدس آنلاین، مهدی مصری در مراسم افتتاح مرکز مردمی نفس ترویج فرزند آوری و جوانی جمعیت را موضوعات مهم جامعه دانست و گفت: امید است با استفاده از فرهنگ اسلامی خانواده‌ ها را آموزش داده و به فرزند آوری آنان کمک کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم آیه قرآن کریم که نجات یک انسان را نجات همه انسان‌ ها و کل بشریت می‌ داند را موردتوجه قرار داد و ابراز داشت: در واقع هدایت یک انسان هدایت کل بشریت است و در این راستا مرکز نفس می‌ تواند با فرهنگ‌ سازی و مدیریت صحیح با حمایت‌ ها و خدماتی که به خانواده‌ ها ارائه می‌ دهد در نجات فرزندان سقط کمک‌ کننده باشد.

وی بیان کرد: حال که بسیج جامعه پزشکی و سپاه استان به این موضوع ورود کرده‌ اندباید با کمک معاونت بهداشت در این راه قدم‌ های مؤثری بردارند و در عرصه مدیریت ناباروری‌ ها مؤثر واقع شوند.

مصری بر لزوم برداشتن قدم‌ های جدی‌ تر در زمینه نجات فرزندان سقط و کمک به خانواده‌ های در این زمینه تأکید و عنوان کرد: خوشبختانه مشوق‌ های مثبتی در قانون بودجه پیرامون این مسئله دیده‌ شده و باید در این راه قدم‌ های مؤثرتری برداشته شود.

در بخشی از این مراسم حجت‌الاسلام ‌ والمسلمین سیدمحمد طاهری مسئول نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی قم بر غافل نبودن از رحمت و قدرت خداوند متعال تأکید و تصریح کرد: خداوند متعال در همه امور زندگی روزی دهنده است و بهترین نگهبان و پرورش‌ دهنده و رشد دهنده انسان است؛ بنابراین نباید هیچ‌ گاه از رحمت الهی غافل باشیم.

وی ادامه داد: اینکه خانواده‌ ها در رابطه با فرزند آوری بهانه‌ هاییهمچون داشتن سن بالا، قرار داشتن در دوران عقد و کارگر بودن و قرار داشتن در مضیقه اقتصادی می‌ آورند و به دنبال سقط‌ جنین خود هستند را باید از بین برد.

همچنین ابوالفضل چهره‌نما مسئول سازمان جامعه پزشکی دانشگاه علوم پزشکی قم در بخشی از این مراسم، ضمن قدردانی از حمایت‌های ریاست دانشگاه، نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه و معاونت بهداشت از مرکز مردمی نفس اظهار داشت: همان‌گونه که امام راحل بعد از آزادسازی خرمشهر فرمودند خرمشهرها در پیش است و در دوران جنگ تحمیلی کشورهای دیگر حتی سیم‌خاردار به ما نمی‌دادند و محدودیت منابع داشتیم و با رشادت‌ها و ازجان‌گذشتگی رزمندگان اسلام جنگ را بردیم؛ در حال حاضر نیز مشکلات اقتصادی وجود دارد و خرمشهری دیگر پیش رویمان است که با مقاومت و پیگیری‌ها باید موانع را از پیش رو برداشته و رشد جمعیت را سبب شویم.

با تأسیس این مرکز از طریق شناسایی‌ ها و حمایت‌ هایی که انجام می‌ گیرد خدمات تخصصی، غیرتخصصی و مشاوره به خانواده‌ ها ارائه و در زمینه‌ های مختلف فرهنگ‌ سازی و آموزش برای خانواده‌ ها انجام می‌ شود.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.