وزیر راه و شهرسازی کشورمان امروز در گفت وگوی تلفنی با وزیر حمل و نقل عراق ضمن بررسی آخرین روند پروژه ریلی شلمچه به بصره، در خصوص موضوع سفرهای اربعین زوار ایرانی و برگزاری اجلاس وزرای حمل و نقل در بغداد گفت و گو کردند.

پیگیری پروژه شلمچه به بصره و سفرهای اربعین در گفت و گوی تلفنی وزرای ایران و عراق

به گزارش قدس آنلاین، مهرداد بذرپاش امروز سه شنبه دوم خرداد ماه در تماس تلفنی با"رزاق محیبس السعداوی" وزیر حمل و نقل جمهوری عراق پروژه راه آهن شلمچه به بصره و اقدام های دولت عراق در تملک اراضی مسیر این خط ریلی را مورد بررسی قرار دادند.

وزیر راه و شهرسازی کشورمان در این گفت و گوی تلفنی  بر مسوولیت شرکت راه آهن جمهوری اسلامی در پیگیری ساخت خط ریلی شلمچه به بصره و مسوولیت مدیرعامل راه آهن در پیگیری روزانه و مستمر و ارایه گزارش اقدام های انجام شده، اشاره کرد.

لازم به ذکر است که در نشست فروردین ماه امسال وزرای دو کشور در تهران، برای  ساخت خط آهن شلمچه - بصره توافق کردند که بر اساس آن احداث زیرسازی و روسازی و ابنیه مورد نیاز مسیر توسط راه‌آهن جمهوری عراق انجام خواهد شد.

پیگیری موضوع سفر زوار ایرانی در اربعین به عتبات عالیات و برگزاری اجلاس وزرای حمل و نقل در بغداد طی هفته آتی از موضوع های دیگر مورد بحث بود.

هفته آینده کنفرانسی با حضور وزرای حمل و نقل کشورهای همجوار و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در بغداد برگزار خواهد شد. این کنفرانس در چارچوب تلاش های دولت عراق برای تقویت همکاری های اقتصادی انجام خواهد شد.

منبع: خبرگزاری برنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.