مدیرعامل شرکت گاز خوزستان گفت: ضریب نفوذ گاز در مناطق روستایی در این استان حدود ۸۸ درصد است که این رقم تا پایان امسال به ۹۳ درصد افزایش می‌یابد.

ضریب نفوذ گاز روستایی خوزستان تا پایان امسال به ۹۳ درصد افزایش می‌یابد

به گزارش قدس انلاین، نادرقلی زری میدانی روز پنجشنبه در آیین بهره برداری از ۱۰ طرح گازرسانی در حسینیه حضرت علی اصغر(ع) روستای سرسرباز شهر سیاه منصور افزود: هم اکنون ضریب نفوذ گاز در مناطق شهری خوزستان بیش از ۹۹ درصد است.
وی انرژی را دلیل اصلی بسیاری از جنگ‌ها در دنیا خواند و گفت: انرژی نقش بی‌بدیلی در قدرت آفرینی و اقتدار کشورهای دنیا دارد به همین دلیل تامین و پایدارسازی انرژی همواره اولویت دولت ها است.
زری‌میدانی با بیان اینکه ایران از نظر مجموع ذخایر نفت و گاز جزو رتبه‌های نخست دنیا است، افزود: مرگ ۶۵ هزار نفر از سرما در اروپا در زمستان گذشته در شرایطی است که امروز در دورترین و سخت‌گذرترین مناطق ایران شبکه گازرسانی اجرا شده است.
مدیرعامل شرکت گاز خوزستان بیان کرد: ضریب نفوذ گاز در جمهوری اسلامی در دنیا پیشرو و کم نظیر است و این مهم در سایه توجه جمهوری اسلامی برای گسترش رفاه است.
وی ادامه داد: شبکه گازرسانی به روستای محروم سرسرباز تکمیل و امروز علمک نیز برای نیمی از این روستا نصب شده است که تا پایان امسال تمام خانه‌های این روستا از نعمت گاز لوله کشی برخوردار می‌شوند.

توان دزفول برای محرومیت زدایی از سرسرباز به میدان آمده است
معاون استاندار خوزستان و فرماندار ویژه دزفول نیز در این آیین گفت: منطقه سرسرباز در حالی از سال ۹۸ به شهر سیاه منصور ملحق شد که از نظر زیرساختی مشکل‌ جدی دارد.

علیرضا خردمند ادامه داد: انشعابات اصلی آب این روستا وصل، شبکه گازرسانی تکمیل و ۵۰ درصد انشعاب علمک‌های گاز این منطقه نیز در ماه‌های اخیر اجرا شده است.

وی با بیان اینکه تا تکمیل نشدن زیرساخت‌های این منطقه امکان آسفالت خیابان‌های این روستا وجود ندارد، گفت: همه توان شهرستان برای زدودن محرومیت از چهره سرسرباز به میدان آمده است.

خردمند ادامه داد: بخش زیادی از مسایل روستای سرسرباز در ماه‌های اخیر پیگیری و رفع شده است که این روند تا رفع تمام مسایل این منطقه ادامه دارد.

فرماندار ویژه دزفول اظهار کرد: تکمیل زیرساخت‌های منطقه محروم سرسرباز به طور جدی پیگیری می‌شود.

اصلاح الگوی مصرف نیاز به فرهنگ سازی دارد
نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین با تاکید بر لزوم صرفه‌جویی و اصلاح الگوی مصرف در کشور گفت: فرهنگ صرفه جویی به عنوان یکی از اولویت‌ها باید مورد توجه دستگاه‌های فرهنگی قرار گیرد.

سید احمد آوایی ادامه داد: ساختارشکنی تنها محدود به مساله حجاب نیست بلکه قانون‌شکنی در هر شکل آن نوعی ساختارشکنی است و باید در برخورد با منکر به همه انواع منکرات توجه شود.

وی گفت: مسوولانی که اجازه ورود خودروی باکیفیت و ایمن به کشور نمی‌دهند در حال جنایت هستند و در مرگ مردم در جاده‌ها مقصر و شریک هستند.

آوایی با بیان اینکه لازمه امر به معروف و نهی از منکر شناخت معروف و منکر است، ادامه داد: دادن قول‌های غیرقابل عمل و عمل نکردن به مسوولیت نیز از جمله منکرات است.

محروم بودن روستای سرسرباز از فضای آموزشی، اجرا نشدن جدول و آسفالت خیابان‌ها و وضعیت نامناسب زهکش فاضلاب از جمله مطالبه‌هایی بود که مردم این روستا با مسوولان حاضر در این آیین طرح کردند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.