پدر و پسری که در قسمت عمیق یکی از آب‌بندان‌های شهرستان علی‌آبادکتول گرفتار شدند، جان خود را از دست دادند.

آب‌بندانی در علی‌آبادکتول جان پدر و پسر را گرفت

به گزارش قدس انلاین، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گلستان شامگاه جمعه ۵ خرداد ماه ۱۴۰۲ در تشریح جزئیات چگونگی حادثه غرق شدن پدر و پسری در شهرستان علی‌آبادکتول در جمع خبرنگاران اظهار کرد: عصر جمعه خبر غرق شدن پدر و فرزند در یکی از آب‌بندان‌های شهرستان علی‌آبادکتول به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات(EOC) جمعیت هلال استان گلستان گزارش شد.

قاسم غریب‌آبادی با بیان اینکه این دو نفر حین شنا در آب‌بندانی روستای کوچک «نظرخانی» در قسمت عمیق گرفتار می‌شوند، ادامه داد: در اسرع وقت نجات گران پایگاه امداد و نجات هلال احمر «زرین گل» با درخواست اورژانس برای پوشش امدادی حادثه به این مأموریت اعزام شدند.

وی با تأکید بر اینکه در همان لحظات اولیه اقدامات لازم توسط تیم‌های حاضر برای نجات دو غریق انجام شد، افزود: پدر و پسر حادثه دیده جهت سیر مراحل درمانی و احیا توسط تیم اورژانس حاضر در محل به مرکز درمانی شهرستان علی‌آبادکتول انتقال داده شدند ولی متأسفانه هر دو نفر در مرکز درمانی جان خود را از دست دادند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گلستان گرم شدن محسوس هوا را از دلایل افزایش رغبت عمومی جهت شنا در آب‌بندان‌ها، رودخانه‌ها، چاه‌های آب کشاورزی و دریاچه‌های پشت سدها دانست و خطاب به خانواده‌ها هشدار داد: قطعاً وضعیت فیزیکی آب‌بندان‌ها و دریاچه‌های پشت سدها برای تفریح و آب تنی مناسب نبوده و حتماً از شنا در این محیط‌ها خودداری کنند.

وی با اشاره به اینکه والدین از شنا کردن خود و فرزندان در مناطق حفاظت نشده جداً جلوگیری کنند، خاطرنشان کرد: طرح‌های سلامت دریا، استخرهای سرپوشیده و روباز و دیگر مناطقی آبی که ناجیان غریق و تیم‌های امدادی و اورژانس در آنها مستقر هستند، از مناطق ایمن برای تفرج در گرمای فصل بهار و تابستان است که باید رعایت شود.

غریب‌آبادی در پایان اضافه کرد: مرکز کنترل و هماهنگی عملیات(EOC) جمعیت هلال احمر گلستان با سامانه تلفنی ندای امداد ۱۱۲ به شکل شبانه روزی آماده دریافت تماس‌های اضطراری هموطنان و خدمات‌رسانی است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.