مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون حدود سه هزار تن انبه از سطح باغات این استان برداشت و روانه بازار مصرف شده است.

حدود سه هزار تن انبه در سیستان و بلوچستان برداشت شد

به گزارش قدس آنلاین، اردشیر شهرکی  با بیان اینکه برداشت انبه از اردیبهشت آغاز و تا پایان تیر در سیستان و بلوچستان ادامه دارد، اظهارداشت: انبه در سطح یک‌هزار و ۵۰۰ هکتار از باغات میوه استان کشت می‌شود که یک‌هزار هکتار آن بارور و بقیه غیربارور است.

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود در پایان فصل برداشت حدود ۱۴ هزار تن از این محصول تولید و روانه بازار مصرف شود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه شهرستان‌های سرباز، نیکشهر، قصرقند و چابهار عمده مناطق کشت انبه در این استان محسوب می‌شود اظهارداشت: ۹۰ درصد انبه تولیدی در این استان به صورت سبز برای تهیه ترشی برداشت می‌شود.
وی بیان کرد: انبه میوه گرمسیریست و سرشار از ویتامین های A،B و C، کربوهیدرات ها، اسیدهای چرب، پروتئین ها ، اسیدهای عالی و مواد معدنی است.
 از منظر کارشناسان سیستان و بلوچستان بهشت میوه های گرمسیری بحساب می آید به طوری که شرایط آب و هوایی گرم، مرطوب و تقریباً استوایی این استان را به خواستگاه متنوع ترین میوه های گرمسیری کشور تبدیل کرده، میوه هایی خاص که در مزه و نمونه کم نظیر بوده و توجه هر مخاطبی را به خود جلب می کند.
گواوا، چیکو، سیتاپُل، پاپایا، جَم، تمبر هندی، بیرام، جمبولان، کنار، انبه، موز و بسیار نام های دیگر از جمله میوه های تولیدی جنوب سیستان و بلوچستان است که در ظاهر و طعم بی نظیر است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.