رئیس شبکه دامپزشکی سبزوار گفت: متصدی یک واحد فروش فرآورده‌های خام دامی در این شهر به علت عرضه گوشت منجمد مرغ به جای گوشت گرم، به پرداخت ۱۳۰ میلیون ریال جریمه بدل از چهار ماه حبس تعزیری محکوم شد.

متصدی یک واحد فروش فرآورده های دامی در سبزوار ۱۳۰ میلیون ریال جریمه شد

به گزارش قدس خراسان، برات‌الله زیدآبادی اظهار کرد: ناظران دامپزشکی در بازدیدهای مستمری که از واحدهای عرضه کننده فرآورده های خام دامی دارند، متوجه شدند که این واحد متخلف ۸۰۰ کیلوگرم بال و بازوی منجمد را به صورت غیربهداشتی یخ‌زدایی کرده و به جای بال و بازوی تازه به فروش می رساند.

رئیس شبکه دامپزشکی سبزوار تصریح کرد: متصدی این واحد مرغ‌فروشی که اقدام به نگهداری و عرضه غیربهداشتی، فله ای و فاقد مشخصات تاریخ تولید و انقضای بال و بازوی مرغ کرده بود به دلیل تهدید علیه بهداشت عمومی تحت پیگرد قضایی قرار گرفت.

وی گفت: بنابر دفاعیات غیرموثر متهم در دادسرا با رای قاضی دادگاه کیفری۲ شهرستان سبزوار متهم بابت عرضه کالا به جای کالای دیگر به پرداخت ۷۰ میلیون ریال جزای نقدی و بابت رعایت نکردن استاندارد مواد پروتئینی به پرداخت ۶۰ میلیون ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت بدل از چهار ماه حبس تعزیری محکوم شد.

زیدآبادی افزود: مراکز عرضه کننده فرآورده های خام دامی، مجاز به عرضه مواد پروتئینی بسته بندی شده دارای برچسب، پروانه ساخت و تاریخ تولید و انقضا هستند و عرضه فله ای فرآورده های خام دامی تهدید علیه بهداشت عمومی محسوب شده و پیگرد قضایی دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.