مدیر اجرایی طرح احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس اعلام کرد: تاکنون بیش از ۱۷ هزار شغل در بخش معدن و صنایع معدنی با اجرای این طرح ایجاد شده است.

ایجاد بیش از ۱۷ هزار شغل با اجرای طرح احیای معادن کوچک

به گزارش قدس آنلاین، «عباس جرجانی» اظهار کرد: طرح احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس به عنوان یک طرح اقتصاد مقاومتی و با هدف برپایی نهضت فرآوری و بهره‌وری با همکاری و مشارکت وزارت صمت، ایمیدرو و شرکت‌های بزرگ معدن و صنایع معدنی، از زمان اجرا (سال ۹۸) تاکنون، نزدیک‌به یک‌هزار و ۳۰۰ معدن را احیا کرده یا توسعه داده است.

وی گفت: همچنین، با احیا و توسعه معادن کوچک مقیاس، بیش از ۵۰ میلیون تن مواد معدنی تولید شده است.

مدیر اجرایی طرح احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس، درباره عملکرد طرح احیا در سال ۱۴۰۱ خاطرنشان‌کرد: در سال گذشته، همکاری قابل توجهی با اداره کل صمت استان‌ها داشتیم که این تعامل‌ها، منجر به فعال‌سازی و توسعه ۴۳۴ معدن در استان‌های مختلف شد.

وی ادامه‌داد: یکی از اهداف این طرح در سال ۱۴۰۱، واگذاری معادنِ در اختیار سازمان‌ها به صورت بسته سرمایه‌گذاری بود؛ به طوری که پارسال این طرح ۴۶ بسته سرمایه‌گذاری برای اجرا به وزارت صمت معرفی کرد. از این میزان، ۱۱ بسته شامل ۵۰ مجوز معدنی دارای برنده مزایده بود.

به گفته جرجانی، از مهمترین مزایای واگذاری معادن با این روند، ورود شرکت‌های بزرگ معدنی و بورسی کشور در بخش معدن بوده است.

مدیر اجرایی طرح احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس گفت: معرفی بسته‌های سرمایه‌گذاری در استان‌های زنجان، سیستان و بلوچستان، سمنان، کردستان، هرمزگان و مازندران قابل توجه بود که پس از طی مراحل قانونی فرآیند مزایده، برای انجام عملیات تکمیلی اکتشاف، بهره‌برداری و تاسیس کارخانه‌های فرآوری به شرکت‌های دارای صلاحیت فنی و مالی واگذار شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.