رئیس منطقه ۲ سازمان بازرسی کشور و بازرس کل استان خراسان رضوی گفت: حفر ۳۰ حلقه چاه جدید و اجاره ۴۰ حلقه چاه کشاورزی برای تامین آب مشهد در نظر گرفته و پیش بینی های لازم برای تامین کمبود آب تابستان انجام شده است.

پیش بینی های لازم برای تامین کمبود آب تابستان مشهد انجام شده است

به گزارش قدس خراسان، حجت الاسلام موسی فتوحی اظهار کرد: ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای تامین منابع آبی مشهد از حفر چاه جدید و یا اجاره چاه کشاورزی اختصاص یافته و این سازمان در جریان موضوع تامین آب این کلانشهر قرار دارد.

رئیس منطقه ۲ سازمان بازرسی کشور و بازرس کل استان خراسان رضوی گفت: امسال در مقایسه با سال ۱۴۰۱، با کمبود حدود ۵۰ درصدی منابع آبی و بارش مواجه هستیم ولی به دلایل مختلف نگرانی برای تامین آب مشهد نداریم چرا که حوزه متولی مربوطه با تلاش مضائف و اعتبارات بسیار قابل توجه برای این مساله اقدام کرده است.

وی گفت: حفر ۳۰ حلقه چاه جدید با اعتباری بالغ بر ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال و اجاره ۴۰ حلقه چاه کشاورزی با چهار هزار میلیارد ریال اعتبار برای تامین آب مشهد در نظر گرفته و پیش بینی های لازم برای تامین کمبود آب تابستان انجام شده است.

فتوحی بیان کرد: هزینه ای که امسال برای تامین آب از چاه ها در نظر گرفته شده معادل هزینه ساخت یک نیروگاه کوچک است که اهمیت موضوع و تلاش مضائف را نشان می دهد.

رئیس منطقه ۲ سازمان بازرسی کشور و بازرس کل استان خراسان رضوی از عدم فرهنگ سازی برای مصرف بهینه آب شرب انتقاد کرد و افزود: با وجود اطلاع رسانی برای کمبود منابع آبی همچنان می بینیم خودروها با آب شرب شستشو شده و فضای سبز نیز با از این منابع آبیاری می شود.

وی بیان کرد: این در حالی است که بسیاری از کشورهایی که مشکل تامین آب ندارند، شبکه آب شربشان از آب مصرفی در حوزه صنعت وغیر شرب جداست و ما متاسفانه در این حوزه اقدامی نکرده ایم.

فتوحی بر استفاده از تجهیزات و فناوری جدید برای برون رفت از بحران کم آبی مشهد تاکید کرد و گفت: با توجه به کمبود منابع آبی در سال جاری حتما باید در حوزه صرفه جویی و فرهنگ سازی تلاش شود، رسانه ها همانطور که کمبود منابع و اقدامات صورت گرفته برای رفع مشکل را منعکس می کنند لازم است فرهنگ سازی برای مصرف بهینه آب شرب را نیز مد نظر داشته باشند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.