رئیس سازمان امور اجتماعی کشور گفت: باید با برنامه‌ریزی درست و دقیق به دنبال فراهم کردن برنامه‌های مفید و موثر برای اوقات فراغت جوانان به ویژه در فصل تابستان باشیم.

لزوم فراهم کردن برنامه‌های مفید و مؤثر برای اوقات فراغت جوانان

به گزارش قدس آنلاین، محمد عباسی روز یکشنبه در نشست تشکیل ستاد ملی برنامه‌ریزی و هماهنگی اوقات فراغت که با هدف تدوین برنامه عملیاتی دستگاه‌های ذیربط و تقسیم کار ملی در مدت یک هفته در سالن شهید رجایی وزارت کشور برگزار شد، افزود: باید برای جلوگیری از اتلاف وقت جوانان بیکار، به بهترین شیوه اوقات آنها را پر کنیم و در این راستا، داشتن برنامه مفید و به روز ضروری است.

وی اظهار داشت: از آنجا که در گذشته برنامه‌های اوقات فراغت، شتاب خوبی نداشت، اکنون باید برای برنامه‌ریزی بهتر در این زمینه اقدامات اساسی انجام داد و برگزاری این گونه جلسات در راستای راهنمایی و روشنگری مساله مذکور، بسیار اثربخش است.

باید جوانان را از فضای تلفن همراه خارج کرد

مدیرکل مشارکت‌های عمومی فراجا نیز در این نشست، گفت: باید به گونه‌ای اوقات فراغت برای جوانان را فراهم کرد تا این افراد از فضای گوشی تلفن همراه خارج شوند.

فرامرز همت‌پناه ادامه داد: اکنون کودکان در مناطق کمتر توسعه یافته فراغت دارند اما به دلیل نبود امکانات تنها فراغت زمانی شامل حال آنها می‌شود به همین منظور باید برای فراهم کردن زمینه فراغت ذهنی آنها نیز تلاش‌هایی صورت گیرد.

همت‌پناه افزود: تا پیش از شیوع کرونا، پنج هزار جلسه آموزشی برای دانش‌آموزان برگزار می‌شد با این نوع برنامه‌ها آموزش داده می‌شود که برگزاری این دوره‌ها و داشتن فراغت باعث آموزش بسیاری از مسایل به این افراد می‌شود.

تعریف جدیدی از اوقات فراغت داشته باشیم

معاون فرهنگی و امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور نیز در این نشست گفت: باید برنامه‌ریزی به سمتی هدایت شود که فرزندان زنان سرپرست خانوار نیز دیده شوند و از آنها حمایت شود اما با اعتبارات کنونی زمان زیادی برای توانمندی این بانوان نیاز است.

مهری‌سادات موسوی افزود: هزینه‌های فراهم کردن اوقات فراغت در تابستان بالاست به همین منظور نیاز به بازنگری جدی در برنامه‌های اوقات فراغت داریم معتقدیم برای این موضوع باید تعریف جدیدی داشته باشیم زیرا با برگزاری یک اردو برای دانش‌آموزان نمی‌توان اوقات آنها را غنی کرد.

وی با اشاره به اینکه برای موضوع گروه‌های تحت پوشش بهزیستی با توجه به طیف گسترده افراد نیاز به همکاری داریم، اظهار داشت: معتقدیم با توجه به گستردگی افراد تحت پوشش بهزیستی، اوقات فراغت نباید فقط به فصل تابستان ختم شود

ظرفیت‌های مراکز فرهنگی و موزه‌های انقلاب برای اوقات فراغت

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور نیز در این نشست گفت: در همه استان‌ها و ستاد مرکزی، موزه‌های انقلاب اسلامی و مراکز فرهنگی و در استان خوزستان چهار مرکز به عنوان ظرفیت‌های مناسب برای موضوع اوقات فراغت محسوب می‌شوند.

مهدی امیریان افزود: به همین منظور برگزاری اردوهای راهیان نور در غرب خوزستان و شمیم نور درون و برون استانی در حال برنامه‌ریزی است، همچنین تشکیل شبکه خادمان به عنوان یک ظرفیت دیگری برای این موضوع است.

سیدمحمدجواد آل‌احمد دبیر شورای توسعه قرآنی کشور نیز گفت: پیشنهاد دارم که اوقات فراغت امسال به اوقات قرآنی تبدیل شود تا با ایجاد فضای جدید برای جوانان، آنان را به سمت مسجد هدایت کرد.

کبری محمدی مشاور رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر نیز در این نشست گفت: مسابقات ویژه دانش‌آموزان در حوزه اوقات فراغت داریم اما وجود ۱۱ اردوگاه کشوری به عنوان فرصت مناسبی برای برنامه‌ریزی اوقات فراغت به شمار می‌رود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.