۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۰
کد خبر: 877067

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: مشاهده زادآوری گونه "عقاب مارخور" برای نخستین بار در حوزه شهرستان چناران در این استان عکس‌برداری و ثبت شده است.

مشاهده عقاب مارخور در چناران

به گزارش قدس خراسان، مهدی اله‌پور اظهار کرد: این گونه با نام علمی" Circaetus gallicus " از راسته عقاب شکلان Accipitriformes و از گونه های مهاجر جوجه آور در کشور است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی با بیان اینکه عقاب مزبور با طول بدن ۶۲ تا ۶۷ سانتی متر از عقابهای متوسط جثه بوده، گفت: نر و ماده اینگونه هم شکل، بیشتر از مارها و مارمولک ها و همچنین از جوندگان کوچک تغذیه می‌کنند و تک همسر می‌باشند.

وی افزود: این عقاب به طور تقریبی از اوایل فروردین ماه امسال در استان قابل مشاهده بوده است، که در ۱۰ فروردین ماه سالجاری در شهرستان چناران مشاهده شد.

اله پور اظهار کرد: زادآوری گونه در یک زیستگاه نشان از وضعیت مطلوبیت زیستگاهی آن منطقه دارد، زیرا پرندگان در انتخاب محل جوجه آوری خود بسیار حساس هستند و زادآوری را یکی از معیارهای بسیار مهم برای بررسی وضعیت زیست ‌بومی زیستگاه می دانند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: زادآوری اینگونه عقاب توسط "علی خانی"، رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان چناران در سال جاری برای نخستین بار در استان مستند و ثبت شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.