۲۹ مه ۱۹۴۵ نقطه عطف مهم در مبارزه مردم سوریه با استعمار فرانسه روز بزرگداشت شهدای پارلمان کشور سوریه و یکی از صفحات برجسته تاریخ پر افتخار سوریه است.

روز ۲۹ ، نقطه عطف مبارزه مردم سوریه با استعمار فرانسه / بزرگداشت شهدای مجلس

به گزارش قدس آنلاین، ۲۹ مه ( امروز ۸ خرداد) ، روز بزرگداشت شهدای پارلمان کشور سوریه که به دست اشغالگر فرانسه در سال ۱۹۴۵ برای دفاع از عزت مردم سوریه، به شهادت رسیدند.

نیروهای امنیت داخلی سوریه هر سال در این روز جشن می گیرند.

در این روز، ۳۰ نگهبان از نگهبانان پارلمان از تسلیم خودداری و تلاش برای جلوگیری از پیشروی نیروهای فرانسوی کردند و در نتیجه به شهادت رسیدند.

مجلس سوریه در بیانیه ای به مناسبت هفتاد و هشتمین سالگرد شهادت نگهبانان پارلمان خاطرنشان کرد که جنگ شدید نظامی، رسانه ای و سیاسی و محاصره اقتصادی ناعادلانه نیروهای شر و تروریسم به رهبری ایالات متحده آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی و عوامل آنها علیه سوریه، همگی تلاش های ناامیدانه برای تحمیل واقعیت استعماری جدید در منطقه است.

مجلس سوریه در بیانیه خود افزود: هدف از همه اینها منصرف کردن ما از مواضع اصولی خود در حمایت از اهداف عادلانه و اصرار ما بر بازگرداندن همه سرزمین ها و حقوق غصب شده با استواری و فداکاری مردم سوریه، قهرمانی نیروهای مسلح شجاع ما و حکمت رهبر و رئیس جمهور بشار اسد، است.”

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.