۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۸
کد خبر: 877857

فرمانده فراجا بر لزوم تمرکز حداکثری بر تشدید اقدامات پیشگیرانه و مقابله‌ای با جرایم از جمله افزایش سرعت کشف، اشراف اطلاعاتی بر مجرمان و سارقان حرفه‌ای و سابقه‌دار و ضربه پی‌در پی‌ بر مالخرها تاکید کرد.

پلیس آگاهی تقویت می‌شود

به گزارش قدس آنلاین،سردار احمدرضا رادان در همایش سراسری روسای پلیس آگاهی فراجا با تبریک دهه کرامت اظهارکرد:  امید است همواره عنایت آقا امام رضا (ع) شامل حال و امورات همه ما باشد تا در مسیر خدمت به مردم، گام برداریم. او همچنین با قدردانی از دست اندرکاران برگزاری همایش سراسری روسای پلیس آگاهی فراجا بر اهمیت و حساسیت ماموریت این پلیس پرداخت و افزود: عملکرد و اقدام به موقع و  به هنگام پلیس آگاهی در افزایش سرمایه اجتماعی انتظامی بسیار  بی‌بدیل است. پلیس آگاهی می‌تواند  سرمایه اجتماعی ما را بسیار افزایش دهد و این مهم با عملکرد این پلیس محقق می‌شود، نیروهای این پلیس باید با روحیه جهادی و عمل انقلابی برای پیگیری و حصول ماموریت هایشان تلاش کنند.

فرمانده کل انتظامی کشور با اشاره به نقش موثر دو مولفه پیشگیری و مقابله و مبارزه با جرایم به ویژه سرقت، با طرح این سوال که آیا پلیس آگاهی در پیشگیری از جرایم نقش و کارکرد دارد؟ عنوان کرد: یکی از نظریات علمی بیانگر این مهم است که سرعت کشف با پیشگیری مساوی  است. یعنی اگر سرعت کشف جرم بالا رود، پیشگیری  هم محقق می‌شود و  این بدان معناست که اگر مجرمی احساس کند که جرمی را مرتکب شود بسیار سریع دستگیر می‌شود، احتمال وقوع جرم کاهش می‌یابد.

رادان با تاکید بر اینکه یکی از راه‌های مقابله با جرایم این است که اراده را بر حریف و مجرم تحمیل کنید، ادامه داد: باید همه هم قسم شویم که با روحیه جهادی و عمل انقلابی ماموریت هایمان را دنبال می‌کنیم. قطعا در سال جاری پلیس آگاهی تقویت می‌شود، البته این پلیس باید از توانمندی‌ها، عناصر، ظرفیت‌ها و سرمایه‌های خود بهتر و بهینه‌تر بهره ببرد.

فرمانده کل انتظامی کشور با تاکید بر لزوم تمرکز بر کشف علمی جرایم اظهارکرد: توجه به جغرافیای جرم و  زمان وقوع جرایم بسیار می‌تواند در افزایش سرعت کشف موثر باشد، در واقع بهره‌گیری از ظرفیت‌های پلیس آگاهی اعم از عِده، عُده، تجهیزات هوشمند، تخصیص گشت‌های ویژه این پلیس در مناطق آلوده به جرم باید بر مبنای تدوین اطلس جغرافیای جرم و زمان وقوع جرایم باشد.

رادان با اشاره به فعالیت گشت‌های پلیس آگاهی در شهرها، بر کارکرد موثر این گشت‌ها تاکید زد و گفت:‌حضور و فعالیت این گشت‌ها در سطح شهر و خیابان به خودی خود به نوعی بازدارندگی از وقوع جرم ایجاد می‌کند  و فعالیت این گشت‌ها می‌تواند جنسی از کاری کارستان در حوزه مقابله و پیشگیری از جرایم بویژه سرقت داشته باشد.

وی خطاب به روسای پلیس آگاهی فراجا اظهارکرد: شما باید جغرافیا و زمان وقوع جرم را در اختیار بگیرید، از طرفی، اشراف اطلاعاتی به فعالیت سارقان و  مجرمان  حرفه ای و سابقه دار را بالا ببرید که این مهم یعنی؛ به کنترل درآوردن مجرمان سابقه دار که  بسیار می‌تواند در کشف دستاوردهای این پلیس کارساز واقع شود.

رادان با اشاره بر اهمیت رعایت ملاحظات ایمنی و اتخاذ رویکردهای  اطمینان بخش  در صیانت از  اموال اظهارکرد : بهره‌گیری از مشارکت مردم هم یکی از مولفه‌های مهم در پیشگیری از وقوع جرایمی از جمله سرقت است؛ اگر  مردم اصول پیشگیرانه را رعایت کنند قطعا  گامی موثر  در فرآیند پیشگیری از جرایم  برداشته می‌شود.  

فرمانده فراجا در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره بر لزوم ضربه زدن و کور کردن حلقه مالخرها در فرآیند وقوع سرقت مطرح کرد: اگر همین یک حلقه یعنی مالخرها را به عنوان هدف اصلی مورد توجه قرار دهیم و پی در پی و مستمر به این حلقه ضربه بزنیم، بسیار توانسته‌ایم در فرآیند مقابله با سارقان و کشف  موفق عمل کنیم؛ حال و روز مالخرها باید ناخوش شود و این مهم با برخورد پی در پی با مالخرها صورت می‌گیرد.

بر اساس اعلام پایگاه خبری پلیس، رادان با بیان اینکه نیروی انسانی سرمایه‌ای ارزشمند برای هر سازمانی است، اشاره کرد: در پلیس آگاهی فراجا سرمایه های ارزشمندی از نیروی انسانی داریم که با رشادت، ماموریت ها را دنبال می‌کنند و یکی از این سرمایه‌ها، گوهری چون شهید شهرکی است که عرصه را بر اشرار و مجرمان به گونه ای تنگ کرد که در یک اقدام تروریستی شهید "شهرکی" و همسرش را به شهادت رساندند. حکایت رشادت شهید "شهرکی ها"، حکایتی از منش و حال و هوای رزمندگان دوران دفاع مقدس است که برای مجاهدت شب و روز نداشتند، خوشبختانه در پلیس آگاهی فراجا چنین سرمایه هایی وجود دارد و با چنین سرمایه های بی بدیل و ارزشمندی باید برای افزایش امنیت و احساس امنیت مردم تلاش کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.