وزیر کشور پاکستان، نخست وزیر سابق این کشور و هواداران وی را متهم به اغتشاش و رویارویی با نهادهای امنیتی کرد و گفت که دولت درصدد محاکمه «عمران‌خان» در دادگاه نظامی است.

وزیر پاکستان: دولت درصدد محاکمه عمران‌خان در دادگاه نظامی است

به گزارش قدس آنلاین، سخنان «رانا ثناء اله» برای محاکمه عمران‌خان رهبر حزب تحریک انصاف درحالی است که وزیر دفاع پاکستان این احتمال را رد کرده بود اما خواستار برخورد قوی با عوامل اغتشاشات اخیر در این کشور شد.

وزیر کشور پاکستان طی گفت‌وگو با رسانه‌های محلی رهبر جناح مخالف را متهم به دست داشتن در اغتشاشات ۱۹ اردیبهشت و طراحی یورش معترضان به اماکن نظامی کرد و گفت که عمران‌خان قطعا در دادگاه نظامی محاکمه خواهد شد.

وی مدعی شد که اتفاقاتی که پس از بازداشت عمران‌خان رخ داد همه آن با طراحی رهبر جناح مخالف صورت گرفته و دولت شواهد کافی برای اثبات آن در دست دارد.

عمران‌خان نهم ماه می امسال (۱۹ اردیبهشت) به اتهام فساد مالی در اسلام‌آباد بازداشت شد که این اتفاق هوادارانش را به خیابان‌ها کشاند و درگیری‌های خشونت‌آمیزی میان آنها و نیروهای امنیتی در شهرهای راولپندی، لاهور و پیشاور رخ داد.

هزاران نفر از هواداران و مسوولان حزب تحریک انصاف پاکستان بازداشت شده‌اند. برخی از اعضای ارشد حزب استعفا کرده و گفته می شود ۳۳ نفر نیز به اتهام حمله به تاسیسات و مراکز نیروهای مسلح قرار است در دادگاه‌های نظامی محاکمه شوند.

برخی از نهادهای حقوق بشری بین الملل نسبت به بگیر و ببندهای سیاسی در پاکستان ابراز نگرانی کرده و از دولت اسلام‌آباد مطالبه کردند که جلوی محاکمه غیرنظامیان در دادگاه‌های نظامی را بگیرد.

رهبران حزب مسلم لیگ نواز، حزب مردم و جمعیت علمای اسلام بعنوان ارکان اصلی دولت ائتلافی پاکستان حزب عمران‌خان را به نقض قوانین کشور و تحریف افکار عمومی متهم کرده و هرگونه مذاکره با حزب وی را غیرممکن اعلام کردند.

در عین حال عمران‌خان آمادگی خود را برای مذاکره با دولت و ارتش پاکستان اعلام کرد و تاکید دارد که حزب وی هرگز خیال تنش با ارتش را ندارد و برگزاری فوری انتخابات سراسری را راهکار واقعی برای رسیدگی به مشکلات کشور می‌داند.

نخست وزیر سابق پاکستان، دولت و نهادهای قدرتمند نظامی کشور را به تحت فشار قرار دادن اعضای جناح مخالف برای کناره‌گیری از سیاست و همچنین جدا کردن راه خود از حزب تحریک انصاف متهم کرده است.

عمران‌خان که قرار است امروز برای حضور در دادگاه و جلسه رسیدگی به پرونده اتهام فسادمالی در دیوان ملی محاسبات به شهر اسلام‌آباد سفر کند، معتقد است که جان وی همچنان در خطر است و برخی عناصر نقشه ترور وی را طراحی می‌کنند.

عمران خان ۷۱ ساله رهبر حزب تحریک انصاف پاکستان سال گذشته در جریان یک تجمع سیاسی هدف حمله مسلحانه قرار گرفت و جان سالم بدر برد و از آن پس تحت تدابیر شدید امنیتی سفر می‌کند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.