معاون وزیر امور خارجه ازبکستان با نماینده ویژه اتحادیه اروپا در آسیای مرکزی دیدار و طرفین موضوع و ابعاد مبارزه با تروریسم را بررسی کردند.

مبارزه با تروریسم محور دیدار مقامات ازبکستان و اتحادیه اروپا

به گزارش قدس آنلاین، «غیرت فاضل اف» معاون وزیر امور خارجه ازبکستان و «ترهی هاکالا» نماینده ویژه اتحادیه اروپا در آسیای مرکزی و «ایلکا سلمی» هماهنگ کننده مبارزه با تروریسم در شهر «تاشکند» مبارزه با تروریسم را بررسی کردند.

در این دیدار در مورد همکاری‌های متقابل بین ازبکستان و اتحادیه اروپا تبادل نظر شد. همچنین بر ضرورت گسترش شراکت در مقابله با تهدیدات تروریسم، افراط گرایی خشونت آمیز، جرائم فراملی و قاچاق مواد مخدر تاکید شد.

نمایندگان اتحادیه اروپا تجربه ازبکستان را در بازگرداندن شهروندان به ویژه زنان و کودکان از مناطق درگیری و همچنین سازگاری آنها با جامعه بسیار ارزشمند خواندند.

علاوه بر این، برای همکاری در مسیر افغانستان توجه خاص شد و همچنین علاقه متقابل برای تداوم دیالوگ برای حل و فصل اوضاع در افغانستان ابراز شد.

در این زمینه، طرفین از برگزاری موفقیت آمیز چهارمین نشست نمایندگان ویژه اتحادیه اروپا و کشورهای آسیای مرکزی در امور افغانستان در تاریخ ۲۶ می سال جاری میلادی در عشق آباد (ترکمنستان) استقبال کردند.

در تاریخ ۱۶ نوامبر سال ۱۹۹۴ میلادی بین اتحاد اروپا و ازبکستان روابط سیاسی برقرار شده و از ماه ژانویه سال ۱۹۹۵ میلادی در بروکسل سفارت ازبکستان فعالیت می‌کند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.