عضو شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت گفت: بزرگان اهل سنت برای امام رضا (ع) جایگاه ویژه ای قائل هستند.

اهل سنت برای امام رضا علیه‌السلام جایگاه ویژه‌ای قائل هستند

به گزارش قدس انلاین، شیخ خلیل افرا  اظهار داشت: امام رضا (ع) در بسیاری از موارد دارای ویژگی‌های ویژه ای بوده اند، در زمانی که بزرگان اهل سنت به مشهد مقدس مشرف می‌شوند زیارت ایشان را در نظر گرفته و احترام خاصی قائل هستند.

وی افزود: امام رضا (ع) یکی از این ائمه اطهار (ع) هستند که در بسیاری از موارد دارای ویژگی‌های ویژه‌ای بوده‌اند، اهل سنت پیوسته به مقدسات مذاهب دیگر خصوصاً ائمه اطهار احترام خاصی قائل بوده و هستند.

وی ادامه داد: اهل سنت به ویژه برای امام رضا (ع) که در کشور ایران اسلامی و در استان خراسان رضوی مدفون هستند، در زمانی که بزرگان اهل سنت به مشهد مقدس مشرف می‌شوند زیارت ایشان را در نظر گرفته و احترام خاصی قائل هستند.

امام جمعه موقت شهر کنگان تصریح کرد: امام رضا (ع) نه فقط متعلق به مذاهب اسلام بلکه متعلق به همه بشریت است؛ ایشان در زمان حیات خویش با تربیت شاگردان فراوان خدمات ارزنده‌ای به اسلام و مسلمین داشته‌اند و مانند پیامبر اسلام (ص)، اهل بیت (ع) و صحابه دین اسلام را تبلیغ می‌کردند.

وی تاکید کرد: اهل بیت (ع) از مشترکات بین مذاهب اسلامی هستند که نماد وحدت و اخوت در بین امت اسلام به شمار می آیند و مردم استان بوشهر با دارا بودن مناطق قومی از اهل تسنن و تشیع با تاسی از اهل بیت علیهم السلام روابط بسیار حسنه‌ای را در کنار یکدیگر دارند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.