معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام‌کرد: متوسط روزهای بدون حادثه در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور طی سال‌های ۱۴۰۰و ۱۴۰۱ نسبت به دو سال قبل آن (۱۳۹۹و ۱۳۹۸) از ۲.۵ روز به ۳.۲۹ روز کاهش یافت.

افزایش متوسط روزهای بدون حادثه از ۲.۵ به ۳.۲۹ روز در شهرک‌ها و نواحی صنعتی

به گزارش قدس آنلاین، معدن و تجارت، «علی رسولیان» افزود: تعداد کل حوادث در شهرک‌ها و نواحی صنعتی از ۲۵۴ مورد طی سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ به ۲۲۳ مورد طی سال‌های ۱۴۰۰ و۱۴۰۱ کاهش یافته است.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران خاطرنشان کرد: همچنین متوسط روزهای بدون حادثه از ۲.۵ روز طی سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ به ۳.۲۹ روز در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: تعداد حوادث منجر به مصدومیت نیز در بازه زمانی مذکور به ۵۵ درصد کاهش یافته و حوادث ناشی از حریق نیز کاهش نشان می‌دهد.

رسولیان به برخی اقدامات انجام شده در راستای پیشگیری، کاهش و کنترل حوادث در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور اشاره و تصریح‌کرد: ممیزی ایمنی بیش از ۳۷ هزار واحد صنعتی، شناسایی واحدهای پرخطر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی در راستای پیشگیری از حوادث مختلف، بهره‌مندی از ظرفیت متخصصان در حوزه HSE در سطح کشور با استفاده از ظرفیت مهندسان مشاور و تهیه سامانه جامع حوادث به وقوع پیوسته در شهرک‌ها و نواحی صنعتی در این حوزه انجام شده است.

وی ادامه‌داد: تشکیل کمیته‌های سه جانبه و چند جانبه با دستگاه‌های ضابط نظیر اداره‌های کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و استفاده از ابزارهای در اختیار آن‌ها از دیگر اقدامات انجام شده در راستای پیشگیری، کاهش و کنترل حوادث در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور بوده است.

رسولیان یادآور شد: در بیش از ۳۷ هزار و ۸۲۴ واحد صنعتی و تولیدی، مطالعات ممیزی انجام شده و شناسنامه HSEE برای ۳۴۹ شهرک صنعتی تهیه شده که نتایج آن در قالب مشاوره به منظور اصلاح عدم انطباق‌ها و کاستی‌ها به صاحبان صنایع منعکس شده است.

معاون وزیر صمت گفت: ایجاد و تجهیز ۳۰۹ ایستگاه آتش‌نشانی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور، خرید، تجهیز و استقرار ۳۹۰ خودرو آتش نشانی مجهز به تجهیزات امداد، نجات و اطفاء حریق، ایجاد بیش از ۵۹ مرکز بهداشتی و طب کار و استقرار ۲۱ آمبولانس در شهرک‌های صنعتی بخشی از اقدامات انجام شده در راستای پیشگیری، کاهش و کنترل حوادث در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور بوده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.