مدیرعامل شرکت راه‌آهن با اشاره به امضای موافقت‌نامه با سازمان بهینه‌سازی مصرف سوخت از فراهم شدن زمینه برای تخصیص ۷.۵ میلیار دلار مشوق صرفه‌جویی مصرف سوخت به سرمایه‌گذاران حوزه ریلی خبر داد.

امکان تخصیص ۷.۵ میلیار دلار مشوق صرفه‌جویی سوخت به سرمایه‌گذاران ریلی 

به گزارش قدس آنلاین، سید میعاد صالحی در اینستاگرام نوشت: به لطف خدا پس از یک سال پیگیری فشرده و با مساعدت وزرای راه و نفت موافقت‌نامه ذیل ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید را با شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت امضا کردیم که بر این اساس، راه برای تخصیص مشوق صرفه‌جویی مصرف سوخت به سرمایه‌گذاران حوزه ریلی تا سقف ۷.۵ میلیارد دلار هموار شد.

وی خاطرنشان کرد: برای ملموس شدن این میزان با مبلغ ۷.۵ میلیارد دلار می‌توان حدود ۷۵۰۰ کیلومتر خط ریلی یا ۳۰۰۰ لکوموتیو یا ۱۲ هزار واگن مسافری یا ۱۰۰ هزار دستگاه واگن باری به ظرفیت ریلی کشور اضافه کرد و این به معنای واقعی کلمه یک انقلاب بی‌سابقه در حوزه ریلی خواهد بود.

صالحی پیش از این با اشاره به ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید و تاکید بر صرفه‌جویی مصرف سوخت گفته بود، حمل‌ونقل ریلی، حمل‌ونقلی ایمن و باصرفه به همراه کاهش مصرف سوخت و حفظ محیط زیست است، اما در سال‌های پیش اولویت به جاده داده شده بود که پرمخاطره است و کشته‌های تصادفات جاده‌ای بسیار بالا است. کاهش مصرف سوخت از موضوع‌های مهم است و اگر بتوانیم حمل‌ونقل ریلی را توسعه دهیم مصرف سوخت بهینه خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.