معاون اجرایی رئیس جمهور با اشاره به اینکه پروژه‌ انتقال آب استان یزد دستور شخص رئیس جمهور است گفت: با جدیت دنبال می‌شو و به مردم قول اتمام آن را می‌دهیم.

معاون رئیس جمهور: پروژه انتقال آب استان یزد با جدیت دنبال و اجرا می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، محسن منصوری عصر امروز در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان یزد با تبریک سالروز میلاد حضرت امام رضا(ع)، اظهار داشت: بسیاری از گذرگاه‌هایی که ما در کشور پشت سر می‌گذاریم با عنایت و لطف ائمه اطهار(ع) و به ویژه حضرت رضا(ع) است.

معاون اجرایی رئیس جمهور خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم کشور را در شرایط سختی تحویل گرفت و در طول مدت فعالیتی که داشته اتفاقات بسیار خوبی صورت گرفته و فعالیت‌های خالصانه و جهادی صورت گرفته در عرصه‌های مختلف مدیریتی کشور زمینه‌ساز اتفاقات خوبی بوده است.

منصوری خاطرنشان کرد: ما کشور را در حالی تحویل گرفتیم که در سال ۱۴۰۰ حدود ۴۷۰ همت ناطرازی را شاهد بودیم و با وجود این وضعیت توانستیم رشد متوسط کشور را به حدود چهار درصد برسانیم اما در پنج سال قبل از آن این رشد حدود صفر بوده  که یک اتفاق بسیار مهم اقتصادی به حساب می‌آید.

وی افزایش فروش نفت را یکی از شاخص‌های اقتصادی مهم در این دولت دانست و عنوان کرد: در دولت قبل فروش نفت در برخی از مواقع به ۲۰۰ هزار بشکه در روز هم می‌رسید ولی امروز ما فروش نفت را به حدود یک و نیم میلیون بشکه هم با وجود تمام تحریم‌ها رساندیم.

معاون اجرایی رئیس جمهور طراز کشور در حوزه تجارت خارجی را پس از ‌سال‌ها مثبت دانست و گفت: در عرصه خودرو هم تولید خودرو را در سال گذشته رشد قابل توجهی دادیم و در حوزه مسکن هم در طول این مدت بالغ بر یک میلیون و ۲۵۰ هزار واحد را شروع به ساخت کردیم.

منصوری با بیان اینکه دشمن با اقدامات بسیار از جمله اغتشاشات تلاش بسیاری کرد که بتواند ضربه به کشور وارد کند گفت: با وجود تمام این توطئه‌ها توانستیم از بسیاری مشکلات عبور کنیم و موفقیت‌های چشم‌گیری کسب کنیم.

وی با بیان اینکه یکی از دلایل عدم احساس این موفقیت‌ها توسط مردم مشکل در حوزه معیشت است گفت: برای رفع این موضوع باید تورم که در طول چند سال گذشته به صورت افزایشی بوده اقداماتی صورت گرفته و وضعیت رو به بهبود قرار گرفته است.

معاون اجرایی رئیس جمهور از کاهش ۹ درصدی رشد نقدینگی در کشور خبر داد و گفت: عدد نقدینگی فعلی در کشور هم زیاد است، اما اینکه بتوانیم عنان نقدینگی را در کشور به دست بگیریم به لطف خدا اتفاق بسیار خوبی است که رخ داده است.

منصوری با بیان اینکه حوزه اقتصاد حوزه اقدامات دفعی نیست گفت: تمام مواردی که ذکر شد ممکن است برای کسب نتیجه نهایی و رسیدن به هدف نیاز به زمان داشته باشد اما در نهایت این اقدام رخ می‌دهد و نتایج آن را شاهد خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: نکته بسیار مهم در حوزه فعالیت‌های مختلف به ویژه اقتصادی آن است که در تمام کشور و همه استان‌ها همین اقدامات با سرعت در حال انجام است.

معاون اجرایی رئیس جمهور یکی از مهمترین اولویت‌های دولت را تحقق پروژه‌ها و مصوبات سفر رئیس جمهور به استان‌ها دانست و گفت: تعهدات سفر تعهدات شخص رئیس جمهور است و در حوزه سازمان مدیریت با تحقق بالای ۸۰ درصد اتفاق خوبی رخ داده ولی در سایر دستگاه‌ها باید تلاش بیشتری شود.

منصوری به ضرورت توجه به مولدسازی اشاره کرد و گفت: در برخی استان‌ها ما پروژه‌های نیمه تمام تا ۳۰ سال هم داریم و حتما باید نهضت اتمام پروژه‌های نیمه تمام در کشور وجود داشته باشد و عزم دولت هم در این حوزه بسیار جدی است.

وی وجود پروژه‌های نیمه تمام را به معنی عدم تحقق اعتبارات کشور برای خدمات‌رسانی به مردم دانست و گفت: در این دولت اعتبارات بسیار خوبی برای تکمیل این پروژه‌ها در نظر گرفته شده و باید بر اساس اولویت‌بندی اقدام به تکمیل این پروژه‌ها کنیم.

معاون اجرایی رئیس جمهور به پروژه انتقال آب استان یزد اشاره کرد و گفت: این پروژه دستور شخص رئیس جمهور است و با وجود سختی کار و چالش‌هایی که ممکن است در مسیر کار وجود داشته باشد حتما به پایان می‌رسد و با اطمینان می‌گوییم که این پروژه اجرا می‌شود و این تعهد یکی از مهمترین تعهدات استان به حساب می‌آید.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.