تحلیلگر مسائل بین الملل گفت: ما نیازمند روزآمد کردن تصویر خود از جهان در ابعاد مختلف هستیم. نباید در چاله‌های فکری و شناختی-ادراکی بیفتیم.

نیازمند روزآمد کردن تصویر خود از جهان در ابعاد مختلف هستیم

به گزارش قدس آنلاین، ساسان کریمی تحلیل‌گر مسائل بین‌الملل در پاسخ به این سوال که بعد از سفر سال گذشته رافائل گروسی به تهران، شاهد توافقاتی درباره اقدامات اتمی ایران هستیم. یکی از مکان‌های ادعایی سایت مریوان در شمال آباده حل و فصل شده است. آژانس درباره غنی سازی ۸۳ درصد قانع شده و تعدادی از دوربین‌های آژانس به صورت آفلاین بار دیگر نصب شدند. ارزیابی شما درباره روند به وجود آمده چیست؟ گفت: این مواردی که رخ داده اتفاقات خوبی است. سازمان انرژی اتمی همکاری خوبی را به آژانس پیشنهاد کرده و آنچه ما می‌بینیم این در حال انجام داده که مثبت است. می‌بایست مراقبت کرد و در حالی که به همکاری ادامه می‌دهیم آژانس را هم به اعلام‌ها و گزارش‌های به موقع وادار کنیم.

کریمی در پاسخ به این سوال که درباره حل و فصل دو مکان ادعایی دیگر تا چه اندازه می‌توان امیدوار بود، گفت: همانطور که عرض شد، این نیازمند امتداد همکاری فیمابین است. به نظر می‌رسد اگر امور فنی با دقت انجام شود، آژانس از گزارش صحیح سر باز نخواهد زد. بنابراین موارد مورد نظر آژانس به لحاظ فنی باید با دقت انجام شود و در بعد حقوقی و سیاسی هم درایت سیاسی لازم ادامه یابد تا موضوعات در گزارش‌های آژانس به صحت منعکس شوند.

این تحلیلگر مسائل سیاست خارجی در پاسخ به این سوال که چقدر ضرورت و چقدر احتمال دارد آژانس از احتمال تاثیرگذاری خرابکاری اسرائیل درباره مکان ادعایی به راحتی عبور نکند و پیگیری لازم را انجام دهد، گفت: ضرورت دارد ولی امکان آن زیاد نیست. بالاخره ما هم نسبت به نفوذ اسرائیل حدس‌هایی می‌زنیم و از پشتیبانی‌هایی که اسرائیل از سمت قدرت‌ها دارد، اطمینان داریم. ولی در مذاکره با آژانس همواره از این موارد باید به عنوان برگ برنده استفاده شود.

منبع: خبرگزاری ایلنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.