۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۷
کد خبر: 878782

در صورت جدایی قطعی ساپینتو، مدیران استقلال چند گزینه داخلی و البته گزینه‌های نامحدود خارجی را روی میز دارند.

معرفی گزینه‌های احتمالی جانشینی ساپینتو

به گزارش قدس آنلاین هر چند که مدیران استقلالی اظهارنظر رسمی درباره آینده ریکاردو ساپینتو نداشته‌اند، اما می‌توان فهمید که سرمربی پرتغالی به پایان کارش در ایران رسیده و آبی‌ها برای هفتمین فصل متوالی، شاهد حضور هفتمین سرمربی متفاوت روی نیمکت تیمشان خواهند بود.

در حال حاضر، تمدید با ریکاردو ساپینتو که یک گزینه بالقوه نیز محسوب می‌شود، می‌تواند یکی از برنامه‌های مدیران باشگاه باشد، اما به نظر می‌رسد که باشگاه تمایل چندانی به حفظ وی ندارد. جدا از شکست برابر پرسپولیس، اتفاقات دربی و حواشی آن سبب شد تا آبی‌ها تمایل چندانی به حفظ سرمربی پرتغالی نداشته باشند.

* سناریوی استقلال برای گذر از ساپینتو؟

سرمربی خارجی: استقلال می‌تواند یک سرمربی رزومه‌دار و خارجی دیگر را جایگزین ساپینتو کند. اما اگر مدیران باشگاه همچین برنامه‌ای در سر دارند، باید خیلی زود و قبل از اینکه پیش فصل و زمان آماده‌سازی تیم از دست برود، با مربی موردنظرشان به توافق برسانند. طبیعی است که در حال حاضر نام هیچ مربی خارجی‌ای مطرح نشده و گزینه‌های استقلال در این زمینه نامحدود هستند.

معرفی گزینه‌های احتمالی جانشینی ساپینتو

سرمربی ایرانی: در صورتی که مدیران استقلال بخواهند بار دیگر نیمکت تیمشان را به یک سرمربی ایرانی بسپارند، شاید باز هم گزینه‌های چندانی در دسترس آنها نباشد. در مقطع فعلی، جواد نکونام به همراه علیرضا منصوریان و سیدمهدی رحمتی می‌توانند سه گزینه مدیران باشند.

نکونام چند ماهی است سکوت و استراحت را ترجیح داده و از سر و صداهای پیرامون فوتبال به دور است. علیرضا منصوریان که اکنون هدایت فولاد را برعهده دارد، مشکلی برای جدایی از این تیم و حضور دوباره روی نیمکت استقلال ندارد. نام سیدمهدی رحمتی را نیز باید به این فهرست اضافه کرد که قطعا انتخاب به عنوان سرمربی تیم سابقش، یکی از اهداف او از ابتدای دوران مربیگری بوده است.

معرفی گزینه‌های احتمالی جانشینی ساپینتو

نتیجه‌گیری: استقلال در این فصل با مشکلات بزرگ مالی دست و پنجه نرم کرد و هنوز از این مخمصه رهایی پیدا نکرده است. با توجه به بدهی‌های باقیمانده از لیگ بیست و دوم، هیچ بعید نیست که در صورت جدایی قطعی ساپینتو، یک سرمربی ایرانی وظیفه هدایت آبی‌ها در لیگ آینده را برعهده بگیرد.

منبع: برترین ها

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.