وزارت خارجه رژیم جعلی صهیونیستی مختومه‌شدن تحقیقات آژانس اتمی در مورد یکی از مکان‌های ادعایی در ایران را محکوم کرده و آن را «مایه نگرانی بزرگ» برای تل‌آویو توصیف کرد.

نگرانی شدید تل‌آویو از مختومه‌شدن یک پرونده ایران در آژانس اتمی

به گزارش قدس آنلاین، اقدام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مختومه کردن پرونده یکی از سه مکان ادعایی اعلام‌نشده در ایران، با عصبانیت رژیم موقت صهیونیستی مواجه شد.

«لیور هایات» سخنگوی وزارت خارجه رژیم جعلی صهیونیستی امروز (پنجشنبه) مختومه‌شدن تحقیقات آژانس اتمی در مورد تأسیساتی در مریوان را محکوم کرده و آن را «مایه نگرانی بزرگ» برای تل‌آویو توصیف کرد.

پیش از این گزارش شده بود که در پی تعاملات اخیر بین ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، پرونده مربوط به یکی از مکان‌های ادعایی آژانس - آباده - بسته شد و ادعای کشف ذرات اورانیوم با غنای ۸۳.۷ درصد نیز در پی توضیحات ارائه شده از سوی ایران حل شده است.

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل»، هایات در این‌باره مدعی شد: «توضیحات ارائه شده از سوی ایران برای وجود مواد هسته‌ای در تأسیسات مذکور، از نظر فنی امکان‌پذیر نبوده و قابل پذیرش نیست».

در حالی که تل‌آویو تنها دارنده تسلیحات اتمی در منطقه غرب آسیا است، این مقام صهیونیست ادعا کرد: «ایران همچنان به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دروغ می‌گوید و جامعه بین‌المللی را فریب می‌دهد».

آژانس اتمی روز گذشته در گزارش فصلی خود تایید کرد که تحقیقات خود درباره کشف اورانیوم ناشی از فعالیت انسانی در یک مکان در مریوان را مختومه کرده است. (جزئیات بیشتر)

سخنگوی وزارت خارجه رژیم تروریست صهیونیستی ضمن ادعای اینکه مختومه‌شدن این پرونده می‌تواند عواقب بسیار خطرناکی داشته باشد، افزود: «این پیام را به ایرانی‌ها ارسال می‌کند که می‌توانند به فریب جامعه بین‌المللی در راه دستیابی به برنامه هسته‌ای کامل نظامی ادامه دهند».

به نوشته وبگاه تایمز اسرائیل، هایات همچنین مدعی شد که این تصمیم «به شدت به اعتبار حرفه‌ای آژانس بین‌المللی انرژی اتمی لطمه می‌زند».

تحقیقات آژانس اتمی در پی ادعاهای بی‌اساس و بدون مدرک رژیم صهیونیستی مبنی بر اینکه مریوان یکی از سایت‌های هسته‌ای مخفی ایران است که در جهت ساخت سلاح فعالیت می‌کند، شروع شده بود.

پایان پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.