بررسی عملکرد خودروسازان خصوصی از ابتدای امسال تا پایان اردیبهشت‌ حاکی از تولید ۳۸ هزار و ۶۷ دستگاه انواع خودرو سواری، وانت، ون، اتوبوس، مینی‌بوس، میدل‌باس، کامیون، کامیونت و کشنده است.

شرکت‌های خصوصی در ۲ ماه امسال چند دستگاه خودرو تولید کردند؟

به گزارش قدس آنلاین، این میزان تولید در هم‌سنجی با مدت مشابه پارسال (تولید ۵۳ هزار و ۶۷۵ دستگاه خودرو) نشان‌دهنده رشد ۸۰ درصدی است.

بیشترین میزان تولید خودروسازان خصوصی در بخش «سواری» و تولید ۲۹ هزار و ۶۷۹ دستگاه بود که حدود ۷۸ درصد از تولیداتشان را تشکیل می‌دهد.

تولید خودروی سواری از سوی این خودروسازان در ۲ ماهه امسال با رشد ۷۵ درصدی همراه بوده است.

برپایه این گزارش، بخش خصوصی در مدت مذکور موفق به تولید چهار هزار و ۴۰۵ دستگاه وانت شد که رشد ۹۲ درصدی نشان می‌دهد.

تا پایان اردیبهشت، سه‌هزار و ۷۱۹ دستگاه کامیون، کامیونت و کشنده از سوی این خودروسازان تولید شد که حاکی از رشد ۱۳۸ درصدی است.

تولید ۱۹۹ دستگاه مینی‌بوس و میدل‌باس (رشد ۳۵ درصدی)، ۶۴ دستگاه اتوبوس (افت ۴۲ درصدی) و فقط یک دستگاه ون (کاهش ۹۸ درصدی) در این مدت توسط خودروسازان خصوصی به ثبت رسید.

شایان ذکر است، در اردیبهشت این خودروسازان موفق به تولید ۲۲ هزار و ۹۲۳ دستگاه خودرو شده بودند که در مقایسه با اردیبهشت پارسال رشد ۷۷ درصدی نشان می‌دهد.

شرکت‌های خصوصی در ۲ ماه امسال چند دستگاه خودرو تولید کردند؟

توسعه محصولات بومی و رقابت‌پذیر

به گزارش قدس آنلاین، در دو ماهه امسال تولید خودرو در کشور با رشد ۴۸ درصدی همراه شده است که عامل مهمی در ثبات و کاهش قیمت‌ها در روزها و هفته‌های گذشته است.

در این زمینه شاهد اجرای طرح‌های متعدد از سوی وزارت صمت در دولت سیزدهم هستیم که امید می‌رود با اجرای کامل آنها، عوارض مزمن چند ساله صنعت خودروی کشور یکی پس از دیگری حل شود.

توسعه محصولات بومی و رقابت‌پذیر، گام دومی است که در این راستا اجرایی خواهد شد و خط تولید خودروی جدید اطلس که به‌زودی رونمایی خواهد شد، آغازگر گام دوم تحولی صنعت خودروی کشور خواهد بود.

شرکت‌های خصوصی در ۲ ماه امسال چند دستگاه خودرو تولید کردند؟

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.