۱۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۹
کد خبر: 879208

مبارزه با استکبار ؛ میراث امام(ره) در جهان اسلام

محمد ابراهیم صابری، سردبیر خبرگزاری وفاق تایمز پاکستان

پاکستان یکی از کشورهایی است که مردم آن به شدت دلداده انقلاب اسلامی ایران، امام خمینی و رهبر معظم انقلاب هستند و این عشق در بین تمام مسلمانان از جمله شیعه و سنی وجود دارد.

به گزارش قدس‌آنلاین، امام (ره) با نفس مسیحایی خود ملت مظلوم مسلمانان پاکستان را زنده کردند، انقلاب اسلامی اسلامی ایران به تن خسته مسلمانان پاکستان قوت داد و به مردمی که از دست ستم و ظلم  استکبار جهانی خسته شده بودند روحیه مبارزه داد.
با نگاهی به وضعیت شیعیان پاکستان قبل از پیروزی انقلاب اسلامی میتوان دریافت که در دوره قبل از انقلاب، بیشتر مردم مسلمان در پاکستان از ترس اذیت و آزار مجبور به پنهان کردن هویت خود بودند و جرات نمی کردند خود را معرفی کنند. اما بعد ازپیروزی انقلاب اسلامی وآغار نهضت امام خمینی(ره)، مردم جهان اسلام، خودشان را شناختند. امام(ره) به آنان روحیه ایثار، شجاعت و ظلم ستیزی را هدیه دادند. امام خمینی(ره) وحدت را در میان مسلمانان پاکستان ایجاد و تفرقه های بین شیعه و سنی را  در شبه قاره هند  را از بین بردند.
تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران مردم پاکستان در زیر سلطه استکبار بودند و اجازه هیچ نوع اعتراضی را نداشتند اما امروز ما شاهد برگزاری روز جهانی قدس در سرتاسر کشور پاکستان هستیم. روحیه ای که در بین تمام ملت پاکستان چه سنی و چه شیعه وجود دارد در آینده  نزدیک این روز بعنوان روز ملی در پاکستان  مطرح خواهد شد.
این روحیه ضد استعماری و استکباری بخاطر وجود شخصیت حضرت امام (ره) بود، امروزمسلمانان در هر نقطه ای از جهان، عزت و سربلندی خود را مدیون شخصیت حضرت امام هستند، مبارزه با ظلم و حمایت از مردم مظلوم وستم دیده میراث گران بهای ایشان است.
اهل تسنن و تشیع در پاکستان، امام(ره) را بعنوان یک فقیه و عالم مبارز می‌شناسند و به ایشان  احترام می گذارند. بطوریکه فتوای رهبری درباره  احترام به مقدسات دینی اهل سنت در پاکستان  بسیار مورد تقدیر برادران سنی است.
در پاکستان منطقه‌ای بنام گلگیت بلتستان هست که از دلدالدگان امام و مقام معظم رهبری هستند دراین شهر در هرخانه و مغازه ای عکس هایی از  حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری نصب شده است، در کشور پاکستان بیشتر مردم شیعه به ویژه جوانان مقلد آیت الله العظمی امام خامنه‌ای هستند. امروز تمامی جوانان و نوجوانان اهل تشیع و اهل تسنن علاقه مند به شنیدن سخنرانی های رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران است آنها همواره منتظر فرمان و دستورات ایشان در مورد جهان اسلام هستند ایشان در بین مردم یک مجتهد اعلم و رهبر دینی جهان اسلام هستند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.