۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۳
کد خبر: 879230

امام(ره) به دنیای اسلام عزت داد

آیت‌الله دُری نجف آبادی

امام مسیر بیداری و مردم سالاری دینی،مقاومت در برابر کفر و استکبار و رژیم صهیونیستی را به همه نشان داد.

به گزارش قدس‌آنلاین، امام خمینی(ره) راه جدیدی را برای بشریت ترسیم کرد و این شخصیت بزرگ، الگو و اسوه حسنه برای همه ملت ها و مردم آزاده جهان در سرتاسر عالم هستی شد. امام خمینی(ره) برای خدا قیام کرد و قیام او بسیار با عظمت بود.
همواره در مسیر پیروی از ایشان باید به شاخصه های بارز ایشان توجه کرد؛ شاخصه های مربوط به امام(ره) بسیار مهم، حساس، نورانی و پربرکت است که باید به این شاخصه های ارزشمند همواره تاکید شود و در زمینه پژوهش، تحقیقات، فرهنگ سازی، تعلیم و تربیت، مبادی علمی، سیاسی، اخلاقی و تربیتی همه تجربه های ارزشمند و اصول برجامانده از امام جاری شود. امام خمینی(ره) با پشت کردن به قدرت‌های جهانی، کارآمدی اسلام ناب محمدی(ص) را به رخ جهانیان کشاند و از این بُعد منشا تحولاتی در غرب آسیا فلسطین و منطقه جهان اسلام شدند.
یکی از کارهای بزرگ امام در ابتدای انقلاب تشکیل حکومت اسلامی بر پایه ولایت فقیه بود، امام راحل زنجیرهای اسارت طاغوت را در هم شکست و به دین و مکتب و دنیای اسلام عزت و عظمت داد.
امام همچنین نسبت به شرایط روزگار خود بصیرت و آگاهی کامل داشتند و ایشان نسبت به حوادث دو قرن اخیر مطالعات زیادی را انجام داه بودند؛ و از این رو، نسبت به مسائل دنیای اسلام و امپراتوری عثمانی، جنگ جهانی اول تحمیلی و حتی درباره رژیم های دست نشانده منطقه از جمله رژیم صهیونیستی آگاهی کامل داشتند.
علما در عصر خود وظایفی دارند؛ از وظایف علما این است که عالم به زمان خود باشند و حضرت امام  نیز عالم به زمان خود بود. همانطور که اما کاظم(ع)  فرمودند ودر روایات اسلامی نیز آمده علما مثل دیوارهای شهر و قلعه هستند که شهر و مردم را از حملات دشمن حفظ می کنند و این رسالتی سنگین است که علما بر عهده دارند.
امام خمینی در یکی از سخنرانی های خود علما را پرچمدار نهضت ضد استبدادی دانستند و بارها فرموده بودند شهید مدرس را بعنوان الگوی خود می دانند.
امام خمینی در طول عمر پر برکت  زندگی خود شاگردهای فراوانی  را تربیت کردند که شاخص ترین آنها مقام معظم رهبری هستند که  امروز بارهبری مقتدرانه خود بسیاری از توطئه ها و مشکلات جهان اسلام را خنثی و نابود کردند. باید قدر مقام معظم رهبری را بدانیم، امروز  راه امام و رهبری راه اهل بیت(ع) است راه عزت، شرف و سربلندی ملت ایران است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.