سرپرست اداره‌ کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: تاکنون ۱۰ هزار و ۷۴۲ واحد طرح نهضت ملی مسکن در این استان پروانه ساختمانی گرفته و ۶ هزار و ۵۰۰ واحد به مرحله اتمام فونداسیون (پی) رسیده است.

۶ هزار و ۵۰۰ واحد نهضت ملی مسکن در خراسان جنوبی پی‌ریزی شد

به گزارش قدس انلاین، میر محمد مودی  افزود: سه هزار و ۱۵۳ واحد در مرحله اتمام اسکلت و سقف، هزار و ۷۵۸ واحد اتمام سفت‌کاری و ۶۳۱ واحد در مرحله اتمام نازک‌کاری است.

وی گفت: از ۳۱ شهر خراسان جنوبی تاکنون در ۳۰ شهر زمین برای ساخت مسکن ویلایی (حیاط دار) تامین شده و متوسط متراژ هر قطعه زمین ۲۰۰ متر مربع است.

سرپرست اداره‌ کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی اظهار داشت: ۱۰۲ هزار و ۳۲۹ نفر در ۳۱ شهر استان برای طرح نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کردند که از این تعداد ۳۱ هزار و ۶۱۶ نفر واجد شرایط چهارگانه بوده و تایید نهایی شده‌اند.

وی افزود: زمین به استعداد ۵۳ هزار و ۸۲۷ واحد مسکونی در همه شهرهای استان تامین شده همچنین متقاضیان ۶ هزار و ۷۵۹ واحد قراداد مشارکت مدنی را امضا کرده‌اند.

مودی گفت: ۳۸ هزار و ۱۷۸ نفر در بیرجند ثبت‌نام کردند که از این تعداد ۶ هزار و ۶۳۳ نفر واجد شرایط چهارگانه و تایید نهایی شده‌اند.

وی بیان کرد: زمین برای افراد واجد شرایط در ۲ سایت مرکز استان شامل ۲۷ هکتاری معصومیه (سایت اداری) در ۱۶۵ واحد و اراضی زعفرانیه در ۲ هزار و ۷۲ واحد تخصیص یافته است.

سرپرست اداره‌ کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی از سرعت گرفتن ساخت و سازها در سایت زعفرانیه خبر داد و گفت: اکثر واحدهای در حال ساخت به مراحل فونداسیون، اجرای سقف و سفت‌کاری رسیده‌اند.

وی با بیان اینکه ساخت و ساز در اراضی زعفرانیه به ۶ شرکت انبوه‌ساز واگذار شده است افزود: واحدهای مسکونی در بلوک‌های هشت و ۱۰ واحدی با متراژهای ۱۰۲ تا ۱۲۳ متر مربع غیرمفید اجرا و در تمامی بلوکه‌ها فونداسیون اجرا شده است.

مودی عنوان کرد: در سایت معصومیه نیز هر قطعه زمین به پنج متقاضی واگذار و کار ساخت با افراد است که روند ساخت و ساز در این اراضی به دلیل خصوصی بودن ساخت و سازها تاکنون کُند بوده است.

وی گفت: متقاضیان این اراضی فقط ۲ سال مهلت ساخت دارند که در صورت اجرا نشدن پروژه، زمین واگذار شده از آنان گرفته می‌شود.

سرپرست اداره‌ کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی اضافه کرد: در طرح نهضت ملی مسکن ۳۵۰ میلیون تومان تسهیلات با بازپرداخت ۲۰ ساله پرداخت می‌شود و مصوبه جدید شورای پول و اعتبار درخصوص افزایش مبلغ وام به ۵۵۰ میلیون تومان و کاهش نرخ سود به ۱۸ درصد ابلاغ شده ولی هنوز به استان تخصیص نیافته که به محض ابلاغ اعتبار به مشمولان تعلق می‌گیرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.