پس از برگزاری رقابت های مقدماتی کشتی گیران جوان شرکت کننده در مسابقات جام بین المللی شهید هاشمی نژاد بهشهر، نفرات راه یافته به مرحله نهایی پنج وزن نخست مشخص شدند.

کشتی بین المللی جام هاشمی نژاد؛ نفرات راه یافته به مرحله نهایی مشخص شدند

به گزارش قدس آنلاین، هجدهمین دوره رقابت های بین المللی کشتی آزاد جوانان جام شهید هاشمی نژاد از ساعت ۱۰ صبح امروز (پنج شنبه ۱۸ خردادماه) در شهر بهشهر در حال برگزاری است.

در ادامه مسابقات روز نخست نفرات راه یافته به دیدار فینال مسابقات پنج وزن نخست مشخص شدند که اسامی آن ها به شرح زیر است:

۵۷ کیلوگرم:
فینال: مهدی رحیمی – علی مومنی
نیمه نهایی:
علی صفایی ۱ – مهدی رحیمی ۱۱
احمدرضا رحیمی نیا صفر- علی مومنی ۷

۶۵ کیلوگرم:
فینال: پژمان ذوالفقار خراط – اشکان مجریان
نیمه نهایی:
پژمان ذوالفقار خراط ۱۲ – عمران حسنی ۲
اشکان مجریان ۷ – ابوالفضل زاهدیان ۲


۷۴ کیلوگرم:
فینال: امیرحسام نادری – آرشاویر اسماعیلی
نیمه نهایی:
امیرحسام نادری ۱۲ – وانو گاگوا (گرجستان) ۱۴
آرشاویر اسماعیلی، برنده ۲ – علیرضا صداقتی ۲

کشتی بین المللی جام هاشمی نژاد، نفرات راه یافته به مرحله نهایی مشخص شدند


۸۶ کیلوگرم:
فینال: امیرحسین علیزاده – عارف هاشمی نسب
نیمه نهایی:
امیرحسین علیزاده ۸ – رضا سلیمانیان صفر
عارف هاشمی نسب ۸ – ایمان بابایی ۷


۹۷ کیلوگرم
فینال: آرین سجادی – حسین مفیدی
نیمه نهایی:
علیرضا بیگی مسگرء صفر – آرین سجادی ۱۰
امیرعباس لطف مرادی ۵ - حسین مفیدی
۱۱

کشتی بین المللی جام هاشمی نژاد، نفرات راه یافته به مرحله نهایی مشخص شدند

برگزاری مسابقات کشتی شهید هاشمی‌نژاد سابقه‌ای چند دهه‌ای در بهشهر دارد و در ابتدا، این رویداد با حضور چند تیم استان‌های همجوار و به صورت محدود برگزار می‌شد و ضوابط میزبانی آن هم رعایت نمی‌شد تا اینکه از ۱۲ سال قبل و با نظر تصمیم‌گیران کشتی بهشهر ابعاد برگزاری این مسابقات تغییر کرد و با تمرکز بر رده سنی جوانان، به یکی از مهمترین آوردگاه‌های شناسایی استعدادهای این رده سنی در کشتی کشور مبدل گشت.

تاکید مسوولان مسابقات به برگزاری جام شهید هاشمی نژاد در رده سنی جوانان، آرام آرام این رویداد را به برندی قابل اعتنا و اتکا در کشتی کشور تبدیل کرد تا جایی که مطابق اظهارات سرمربی و کادر فنی جوانان، جام هاشمی نژاد یکی از مراحل و معیارهای حضور کشتی گیران در تیم ملی است و از همین رهگذر همه کسانی که به دنبال پوشیدن دوبنده تیم ملی هستند، با آمادگی کامل در این رویداد شرکت می کنند.
نگاهی به مدال آوران سال های گذشته جام شهید هاشمی نژاد ما را به نام های معتبر می‌رساند. از حسن یزدانی، امیرحسین زارع، کامران قاسمپور تا بهنام احسانپور، رحمان عموزاد و بسیاری ستاره های داخلی و خارجی بسیاری حداقل یک بار حضور در این مسابقات را تجربه کردند و از سکوی پرتاب این مسابقات خود را به سکوهای قهرمانی مسابقات جهانی و المپیک رساندند.

با تداوم برگزاری و اوج گیری کیفی جام هاشمی نژاد، توجه مدیران فنی رده سنی جوانان به این مسابقات بیشتر شد تا جایی که در چند سال قبل، سرمربی و کادر فنی تیم ملی با تمرکز کامل در سالن محل برگزاری مسابقات حاضر شده و نفرات برتر را به طور کامل زیرنظر می‌گیردند.
اوج کیفیت مسابقات کشتی شهید هاشمی نژاد در آنجاست که کادر فنی تیم ملی جوانان به صراحت اعلام کرد، این مسابقات یکی از مراحل انتخابی تیم ملی است و همین تاکیدات، انگیزه مدعیان اوزان دهگانه جوانان را برای حضور با حداکثر آمادگی در بهشهر بیشتر می کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.