مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس گفت: اکنون میزان جانبازی آرتین سرایداران در کمیسیون پزشکی پنج درصد تعیین شده اما احتمال افزایش این میزان در کمیسیون تجدیدنظرخواهی وجود دارد.

تعیین ۵ درصد جانبازی برای آرتین/  احتمال تجدید نظر در درصد جانبازی وجود دارد

به گزارش قدس آنلاین، سردار ابراهیم بیانی روز شنبه در نشست با خبرنگاران افزود: آرتین به دلیل فرآیند درمانی خود در نخست کمیسیون پزشکی مربوط به جانبازان حادثه تروریستی شاهچراغ (ع) حاضر نشد و اسفندماه در دومین کمیسیون بر اساس نظر پزشکان میزان جانبازی او پنج درصد تعیین شد.

وی اضافه کرد: درصد جانبازی آرتین در سومین کمیسیون پزشکی، مورد تجدیدنظر قرار می‌گیرد و پیش بینی می‌شود این میزان افزایش یابد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس یادآور شد: برخورد تیر و ترکش ملاک تعیین درصد جانبازی افراد نیست بلکه آثار ماندگاری که مجروحیت برای فرد ایجاد می کند در تعیین این درصد تعیین کننده است.

بیانی ، آرتین سرایداران را نماد مظلومیت مردم ایران دانست و بیان کرد: سپاه پاسداران، هزینه تحصیل آرتین تا مقطع دانشگاه را به عهده گرفته و تعیین تکلیف ارثیه و حقوق پدر آرتین نیر در حال پیگیری است.

وی درباره حضانت آرتین سرایداران نیز توضیح داد: بر اساس قانون حضانت کودکانی که والدین خود را از دست می‌دهند به عهده پدربزرگ است اما با توجه به وابستگی روحی این کودک به خواهرش با واگذاری حضانت به او موافقت شد.

مدیرکل بنیاد شهید فارس اضافه کرد: هدیه‌های دستگاه‌های مختلف و مردم به آرتین در حساب ویژه ذخیره شده است.

بیانی یادآور شد: دست آرتین تاکنون سه بار مورد عمل جراحی قرار گرفته و با توجه به اینکه فرآینده احراز جانبازی " راستین اسلامی راد " دیگر بازمانده حادثه تروریستی شاهچراغ (ع) از استان مرکزی هنوز تکمیل نشده، اکنون او کوچکترین جانباز ایران اسلامی است.

وی با بیان اینکه در این اقدام تروریستی ١٣ نفر از هموطنان به شهادت رسیدند و ٢٥ نفر مجروح شدند، گفت: از همان ابتدا، پیگیری درمان مصدومان این حادثه در دستورکار قرار گرفت و اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس نیز بر اساس تکلیف ذاتی خود احراز شهادت، تشییع و تدفین شهدا و درمان و احراز جانبازی و تعیین کمیسیون برای میزان درصد جانبازی مجروحان را در یک بازه زمانی ٤ ماهه را در دستور کار قرار داد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس یادآور شد: از ٢٥ نفر که در حادثه تروریستی شاهچراغ (ع) مصدوم شدند، یک نفر مربوط به استان اصفهان، سه نفر ساکن استان مرکزی، سه نفر از استان بوشهر، دو نفر اهل کرمان و بقیه مربوط به استان فارس هستند که تعیین درصد جانبازی جانبازان این حادثه به زودی انجام و اعلام می‌شود.

حمله تروریستی چهارم آبان ۱۴۰۱ فردی مسلح به زائران حرم مطهر شاهچراغ (ع) به شهادت ۱۳ نفر و مجروح شدن شماری از هموطنان منجر شد. این اقدام که مسوولیت آن را گروهک تکفیری داعش برعهده گرفت، موجی از محکومیت در سطح ملی و بین‌المللی را در پی داشت.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.