مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران از حضور ناجیان غریق موتورسوار برای اولین‌بار در سواحل استان خبر داد.

حضور ناجیان موتورسوار در سواحل مازندران

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر مازندران، غلامعلی فخاری اظهار کرد: برای نخستین‌بار امسال در راستای تدابیر پیشگیرانه، ناجیان غریق موتور سوار با هدف رصد سواحل و ارائه توصیه و تذکر امدادی به گردشگران ساحلی بکار گرفته شده اند.

وی با بیان اینکه پس از اجرای طرح ملی آزادسازی ساحل، دسترسی مسافرین به دریا بیشتر شده و گردشگران از هر نقطه ای می توانند وارد دریا شده و حتی با خودرو سراسر ساحل را طی کنند، گفت: امسال برای نخستین بار ناجیان غریق موتور سوار بکار گرفته شدند تا در طول ساحل حرکت و نکات ایمنی و امدادی را به مسافران اطلاع رسانی کنند.

فخاری افزود: هلال احمر مازندران ۱۰۰ دستگاه موتور سیکلت را برای این منظور به ناجیان غریق و امدادگران این جمعیت اختصاص داده است تا در مناطق ممنوعه شنا به مسافران هشدار بدهند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران با بیان اینکه ناجیان غریق سال‌های گذشته بدون تجهیزات مناسب فعالیت می‌کردند، از تلاش‌های استاندار مازندران برای پرداخت مطالبات و تامین اعتبار برای خرید تجهیزات قدردانی و یادآور شد: ۴۵ دستگاه خودروی هلال احمر نیز امسال برای امدادگران ساحلی و ناجیان غریق اختصاص داده شده است.

وی گفت: امسال با تدابیر اتخاذ شده از سوی استانداری مازندران بیش از 400 نقطه حادثه‌خیز که در سالهای گذشته بیشترین غریق در این مناطق به وقوع پیوسته، شناسایی شدند.

فخاری با اعلام اینکه امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر با مشارکت ناجیان غریق از اول خرداد در این مناطق مستقر شدند، از هموطنان خواست برای حفظ جان خود به توصیه های امدادی توجه جدی داشته و از حضور و شنا در مناطق پرخطر خودداری کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.