یعقوبعلی نظری گفت: همه شهرستان ها و روستاهای استان خراسان رضوی در ٢ سال گذشته به صورت خاص درگیر خشکسالی بوده اند.

خراسان رضوی درگیر خشکسالی پیاپی

به گزارش قدس خراسان، استاندار خراسان رضوی گفت: این استان حدود ٩ میلیون نفر جمعیت ثابت و شناور دارد که پارسال از بیش از ۴٠ میلیون زائر امام رضا علیه السلام نیز از سراسر کشور و جهان میزبانی کرد.

یعقوبعلی نظری افزود: استان خراسان رضوی در ٢ سال گذشته به صورت خاص درگیر خشکسالی بوده است و بیشترین جمعیت روستایی با یک میلیون و ٧٠٠ هزار نفر در میان استان های کشور مربوط به خراسان رضوی است.

وی گفت: خشکسالی، پراکندگی جمعیت روستایی و شبکه های فرسوده آب شرایط این استان را خاص کرده است و ما ناگزیر از مدیریت وضعیت و اصلاح زیرساخت ها هستیم.

استاندار خراسان رضوی افزود: بیش از ٢ هزار و ۵٠٠ روستای بالای ٢٠ خانوار در استان وجود دارد و حدود هزار و ۵٠٠ روستا در تامین آب آشامیدنی مشکل جدی دارند.

نظری گفت: حضور مردمی و مشارکت خیران، نقش مهمی در رفع کاستی ها در حوزه های مختلف دارد، وظیفه مسوولان نیز فراهم کردن زمینه مشارکت مردم و خیران در بخش های مختلف است.

او ادامه داد: خیران باید به عنوان پرچمداران جامعه برای حل مشکلات اجتماعی حضور پررنگی داشته باشند و موضوع آب نیز یکی از حوزه‌هایی است که ورود جدی خیران را می طلبد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.