رییس شورای اسلامی‌ شهر جندی شاپور دزفول گفت: شهر جندی شاپور محل کهن‌ترین دانشگاه جهان با یکهزار و ۷۵۰ سال قدمت، از داشتن دبیرستان محروم است.

قدیمی‌ترین شهر دانشگاهی جهان دبیرستان ندارد

به گزارش قدس آنلاین، بهمن شلال شاه آبادی  افزود: نداشتن دبیرستان (متوسطه دوم) در این شهر موجب شده تا پسران برای گذراندن متوسطه دوم به شهرک عدالت و دختران به شهر دزفول تردد کنند.

وی ادامه داد: حدود یک هزار دانش آموز در مقطع ابتدایی و متوسطه اول(راهنمایی) در این شهر مشغول تحصیل هستند که ۷۰۰ دانش آموز در مقطع ابتدایی و ۳۰۰ دانش آموز در مقطع راهنمایی هستند.

رییس شورای اسلامی‌شهر جندی شاپور دزفول اظهار کرد: سالانه ۱۲۰ دانش آموز دختر و پسر در این شهر دوره متوسطه اول را پشت سر می‌گذارند و وارد مقطع دبیرستان (متوسطه دوم) می‌شوند که تعداد زیادی از این دانش آموزان به دلیل دشواری تردد به شهرهای دیگر از ادامه تحصیل باز می‌مانند.

شاه آبادی با اشاره به وجود مجموعه آموزشی در این شهر گفت: مدرسه ابتدایی پسرانه دانش یک، مدرسه ابتدایی دخترانه دانش۲، مدرسه متوسطه اول دخترانه ام بیها و مدرسه متوسطه اول پسرانه جندی شاپور در سه مجموعه آموزشی در این شهر مشغول فعالیت هستند.

وی افزود: شهر جندی شاپور نه تنها از نعمت دبیرستان بی‌بهره است بلکه مجتمع‌های آموزشی موجود این شهر نیز با مشکل جدی مواجه هستند.

قدیمی‌ترین شهر دانشگاهی جهان دبیرستان ندارد

مدرسه متوسطه اول با ۴۰ سال قدمت نیاز به تخریب و بازسازی دارد

رییس شورای اسلامی‌شهر جندی شاپور دزفول گفت: مدرسه متوسطه اول پسرانه جندی شاپور با حدود ۴۰ سال قدمت از نظر ایمنی در شرایط بسیار خطرناکی قرار دارد که تخریب و بازسازی دوباره آن پیش از بروز هرگونه حادثه‌ای ضروری است.

وی با اشاره به شرایط نامناسب مدرسه پسرانه متوسطه اول این شهر افزود: این مدرسه فاقد سرایداری است و از نظر محیط و امکانات آموزشی در وضعیت مناسبی قرار ندارد.

مدرسه ابتدایی شهر جندی شاپور ترانس و کولر دارد ولی برق ندارد

شاه آبادی بیان کرد: مدرسه ابتدایی پسرانه دانش یک نیز که در سال‌های اخیر توسط بنیاد برکت بازسازی شده و تعداد کلاس‌های آن از ۹ به ۱۲ کلاس افزایش یافته است به دلیل مساحت کوچک کلاس‌ها، گنجایش تعداد بالای دانش آموزان را ندارد.

رییس شورای اسلامی‌شهر جندی شاپور دزفول اظهار کرد: ترانس لازم برای تامین برق این مدرسه ابتدایی پسرانه تامین و در این مجموعه آموزشی مستقر است ولی به دلیل اینکه برق دیموند مورد نیاز این ترانس تامین نشده است ‌در عمل این ترانس وارد مدار نشد به همین دلیل امکان استفاده همزمان از تمام کولرها برای کودکان این دبستان در این گرمای هوا وجود ندارد.

وی ادامه داد: کولر و ترانس مورد نیاز مدرسه ابتدایی پسرانه دانش یک، خریداری و در مدرسه نصب شده است ولی به دلیل تامین نشدن برق دیموند مورد نیاز امکان استفاده از آن برای کودکان این مدرسه وجود ندارد.

قدیمی‌ترین شهر دانشگاهی جهان دبیرستان ندارد

مدارس شهر جندی شاپور با مشکل کمبود معلم مواجه هستند

رییس شورای اسلامی‌شهر جندی شاپور دزفول تصریح کرد:‌ ساختمانی به عنوان دبیرستان در این شهر ساخته شده که در این ساختمان هم اکنون مدرسه‌های ابتدایی و متوسطه اول دخترانه دانش ۲ و ام ابیها به صورت شیفت مخالف فعال است.

شاه آبادی با اشاره به پیگیری‌های زیاد انجام شده توسط شورای اسلامی‌شهر جندی شاپور برای استقرار دبیرستان در این شهر افزود: ایجاد دبیرستان، تخریب و نوسازی مدرسه متوسطه اول پسرانه جندی شاپور، وصل شدن برق دیموند مدرسه ابتدایی پسرانه دانش یک و همچنین تامین معلم مورد نیاز این مدارس مهمترین مطالبه خانواده‌های این شهر از آموزش و پرورش است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.