نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می دهد که محبوبیت چین در میان جوانان عرب افزایش یافته و آنها پکن را بیشتر از آمریکا متحد کشورشان می‌دانند.

محبوبیت چین در میان جوانان عرب بیشتر از آمریکاست

به گزارش قدس آنلاین، شبکه سی.ان.ان چهارشنبه نوشت، بر اساس نظرسنجی شرکت اماراتی ASDA’A BCW، آمریکا در فهرست کشورهایی که جوانان عرب آنها را دوست می‌دانند، رتبه هفتم و چین رتبه دوم را داراست.

یافته‌های این نظرسنجی حاکی است که با افزایش نفوذ چین در خاورمیانه حمایت از این کشور نیز بتدریج فزونی داشته است.

بر اساس این گزارش، ۸۰ درصد پاسخ‌دهندگان، چین را یکی از متحدان کشورشان می‌دانند. این در حالی است که ۷۲ درصد نیز عقیده دارند که آمریکا هم جزو متحدان آنهاست.

همچنین حمایت از هر دو کشور در سال گذشته افزایش یافته و به ۶۳ درصد برای آمریکا و ۷۸ درصد برای چین رسیده است.

نتایج یک نظرسنجی مشابه در سال ۲۰۱۸ نشان می‌دهد که روسیه و چهار کشور عربی از نظر جوانان عرب جزو متحدان کشورشان بودند. روسیه در این فهرست مقام چهارم را داشت اما چین و آمریکا در میان آنها نبودند.

نظرسنجی سال ۲۰۱۵ نیز حاکی از آن بود که از دیدگاه جوانان عرب، آمریکا در فهرست متحدان، رتبه دوم را داشت.

نظرسنجی امسال که برای پانزدهمین دوره متوالی انجام شده شامل سه هزار و ۶۰۰ مصاحبه رودررو با جوانان عرب ۱۸ تا ۲۳ ساله در ۵۳ شهر از ۱۸ کشور عربی است.

ترکیه با ۸۲ درصد در صدر فهرست کشورهایی است که جوانان عرب آنها را متحد کشورشان می‌دانند.

به نوشته سی.ان.ان، کشورهای عربی خصوصا کشورهای خلیج فارس از آنچه کاهش علاقه آمریکا به منطقه می‌خوانند، ناخرسند هستند و در سال‌های اخیر سیاست خارجی خاص خود را در پیش گرفته‌اند.

از این رو، آنها از اعلام جانبداری خود در جنگ اوکراین خودداری کرده و از سوی دیگر به چین نزدیک‌تر شده‌اند. این کشورها تاکید دارند که جهان به سمت چندقطبی حرکت می‌کند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.