مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: قرارگاه عملیاتی پایش آب مشهد با هدف رصد وضعیت تنش آبی این کلانشهر در تابستان فعال شد.

قرارگاه عملیاتی پایش آب مشهد فعال شد

به گزارش قدس خراسان، حسین اسماعیلیان اظهار کرد: تابستان امسال مشهد از لحاظ تامین آب با شرایط نگران کننده ای روبه‌رو است لذا این قرارگاه با حضور مدیران اجرایی و دستگاه های مختلف از جمله شرکتهای آبفا، شورای شهر و شهرداری، جهاد کشاوری، فرماندار مشهد، مدیرکل بحران استانداری و نیروی انتظامی تشکیل شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد بیان کرد: جلسات این قرارگاه به صورت هفتگی و مستمر برگزار و آخرین وضعیت آب مشهد بررسی می شود.

وی گفت: طرح های اضطراری تامین آب مشهد با قوت در دست اجراست اما با توجه به کاهش کم سابقه بارندگی در مشهد و کاهش حجم آب سدهای تامین کننده آب این کلانشهر به ۱۲ درصد، بیش از هر زمانی مدیریت مصرف ضروری است.

اسماعیلیان افزود: دستگاه های مختلف باید برای فرهنگ‌سازی مدیریت مصرف پای کار باشند و شهروندان نسبت به وضعیت آبی و مدیریت مصرف حساس شوند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد ادامه داد: در این راستا پویش مصرف آب - نصف با شعار ۳-۳۰-۳ به معنای سه دقیقه کاهش در مدت زمان استحمام، ۳۰ درصد کاهش مصرف فلاش تانک و سه ساعت استفاده کمتر از کولرهای آبی فعال شده است تا با همراهی مردم با همین منابع محدود از شرایط تنش زای تابستان عبور کنیم.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.