مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی گفت: با واریز بیش از ۱۸ هزار و ۵۶۲ میلیارد ریال به حساب کشاورزان بالغ بر ۷۵ درصد مطالبات گندمکاران استان پرداخت شده است.

بالغ بر ۷۵ درصد مطالبات گندمکاران خراسان رضوی پرداخت شد

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی اداره کل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی، وحید فریدونی اظهار کرد: از آغاز عملیات خرید تضمینی گندم در خرسان رضوی بیش از ۲۱۴ هزار و ۳۹۷ تن گندم مازاد بر نیاز گندمکاران استان خریداری و ذخیره سازی شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی با بیان اینکه خرید تضمینی گندم نسبت به سال گذشته بیش از ۴۴ درصد افزایش داشته است، افزود: این میزان گندم تا کنون  از ۱۱ هزار و ۴۱۵ کشاورز استان خریداری و در قالب ۲۷ هزار ۲۸۶ محموله تحویل مراکز خرید تضمینی استان شده است.

وی اضافه کرد: ارزش گندم‌های خریداری شده ۲۴ هزار و ۶۴۳ میلیارد ریال است که تاکنون بیش از ۱۸ هزار و ۵۶۲ میلیارد ریال آن یعنی بالغ بر ۷۵ درصد مبلغ  گندم‌های خریداری شده به حساب گندمگاران واریز شده است.

فریدونی بیان کرد: در حال حاضر هشت سیلوی دولتی، چهار سیلوی بخش خصوصی، هفت کارخانه آرد و ۲۳ انبار تعاون روستایی مشغول خدمات‌رسانی به گندمکاران خراسان رضوی هستند.

مدیرکل غله وخدمات بازرگانی خراسان رضوی اضافه کرد: در استان شهرستان‌های تربت جام با ۳۵ هزار و ۵۴۲ تن، مشهد با ۳۱ هزار ۶۹۵ تن و تایباد با ۲۸ هزار ۱۱۲ تن در امر خرید تضمینی گندم استان پیشتازند.

وی گفت: تا کنون وجوه گندم کشاورزانی که مشخصات ایشان تا تاریخ ۳۱ خرداد ماه تحویل بانک عامل پرداخت کننده شده به حساب ایشان واریز شده است.

فریدونی افزود: با تمهیدات اندیشیده شده الباقی مطالبات گندمکاران استان در کوتاهترین زمان ممکن به حساب ایشان واریز خواهد شد.

گفتنی است؛ عملیات خرید تضمینی گندم در استان از ۲۴ اردیبهشت ماه آغاز و تا پایان شهریور ماه ادامه خواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.