معاون عمرانی استاندار ایلام گفت: اعتبارات ابعین برای شهرداری های استان نسبت به سال گذشته پنج برابر شده است.

اعتبارت شهرداری های ایلام در حوزه اربعین پنج برابر پارسال شد

به گزارش قدس آنلاین سعید هژبری معاون عمرانی استاندار ایلامگفت:  در سال گذشته ۴۰ میلیارد تومان در قالب اعتبار اربعین در بین شهرداری‌های استان توزیع شد که این اعتبار امسال به بیش از پنج برابر افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه اعتبارات شهرداری ها در حوزه اربعین باید بلافاصله پس از دریافت به پروژه تبدیل شوند، افزود: اعتباراتی که به شهرداری‌ها داده می‌شود بر اساس خدمات، امکانات و تعداد پروژه‌هایی است که ستاد اربعین برای آنها در نظر می‌گیرد و به همین منظور اعتبارات شهرداری‌های استان با یکدیگر تفاوت دارد.

معاون عمرانی استاندار ایلام یادآور شد: برای ایجاد تحول در سیما و منظر شهری در استان، نیازمند همکاری، همراهی و اقدامات جهادی شهرداری‌های استان هستیم.

وی با اشاره به اینکه برنامه و اعتبارات امسال با برنامه سال‌های گذشته متفاوت است، ادامه داد:  مدیریت حوزه خدمات شهری اربعین در سال جاری بر عهده سازمان شهرداری های کشور است و بنابراین در این شرایط شهرداری‌های استان می توانند خارج از محدوده مسئولیت خود هم پروژه  اجرا کنند.

هژبری گفت: شهرداری‌هایی که در مسیر اربعین نیستند نیز از اعتبارات این حوزه بهره مند می شوند اما باید در قبال آن اعتبارات، خدمات و برنامه‌های تعیین شده را اجرا کنند.

وی تصریح کرد: پرداخت اعتبارات حوزه اربعین به شهرداری‌ها در مرحله دوم، منوط به تعریف پروژه و اجرای تعهدات مرحله اول است.

هژبری اظهار کرد: در جریان پیمان‌سپاری پروژه‌های عمرانی، نارضایتی‌هایی در حوزه بروکراسی اداری وجود داشت که باید آنها را برای اربعین امسال رفع کرد تا این اعتبارات به صورت روزانه به دست پیمانکاران برسد.

معاون عمرانی استاندار ایلام گفت: تسریع در اجرای پروژه‌ها به معنای حذف نظارت‌ها و یا کاهش کیفیت کار نیست بلکه  پروژه‌ها با افزایش شیفت‌های کاری باید برای استفاده زوار اربعین آماده شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس، استان ایلام دارای ۲۷ شهرداری کوچک و بزرگ است.

پایان پیام/

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.