معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی از تشکیل ۲۸۳۳ پرونده تخلف برای واحدهای اقتصادی استان در فصل بهار امسال خبر داد.

تشکیل بیش از ۲۸۰۰ پرونده تخلف برای واحدهای اقتصادی خراسان رضوی

به گزارش قدس خراسان، بخشعلی بیاتی قله‌زو درباره بازرسی‌ از واحدهای اقتصادی خراسان رضوی اظهار کرد: در بهار امسال و در قالب اجرای طرح‌های مختلف نظارتی از جمله نوروز، ضیافت، تعطیلات عید فطر و دهه کرامت در مجموع تعداد ۲۵ هزار و ۴۵۱ واحد اقتصادی شامل واحدهای صنفی، خدماتی، تولیدی صنعتی، شرکت‌های بازرگانی، شرکت‌های دولتی و انبارها و مراکز نگهداری کالا در سطح استان مورد بازرسی قرار گرفتند.

معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی افزود: این بازرسی‌ها با هدف پایش وضعیت بازار کالا و خدمات به ویژه کالاهای اولویت‌دار و نظارت بر مراکز فعال تجاری و اقتصادی استان و همچنین جلوگیری از هرگونه افزایش بی‌رویه قیمت‌ها و عرضه کالای قاچاق انجام شده و در مجموع ۲۸۳۳ پرونده تخلف شامل گران‌فروشی، کم‌فروشی، تقلب، عدم درج قیمت و نصب نرخ‌نامه، عدم صدور فاکتور، عرضه خارج از شبکه، عرضه کالای قاچاق و... به ارزش ۸۵۵ میلیارد ریال تنظیم و برای رسیدگی به ادارات تعزیرات حکومتی در شهرستان‌ها و مرکز استان ارسال شده است.

وی خاطرنشان کرد: رصد و پایش مستمر بازار، کنترل قیمت‌ها، نظارت بر توزیع کالا و نحوه عرضه خدمات برای امیدآفرینی و اعتمادبخشی و رفع دغدغه‌های مردم در تأمین مایحتاج روزمره زندگی از مهمترین برنامه‌های بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی است. هم‌استانی‌ها در صورت مشاهده هرگونه تخلف می‌توانند مراتب را به شماره ۱۲۴ سامانه پاسخگویی و رسیدگی به شکایات این اداره کل اعلام کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.