معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: براین اساس هم اکنون سطح زیرکشت گیاهان دارویی به ۲۳ هزار و ۳۷۴ هکتار رسیده است، همچنان خراسان رضوی رتبه نخست سطح زیر کشت گیاهان دارویی را دارد.

خراسان رضوی رتبه نخست سطح زیر کشت گیاهان دارویی را دارد

به گزارش قدس خراسان، غلامحسین ساربان اظهار کرد: خشکسالی موجب کاهش ۱۱ درصدی سطح زیرکشت گیاهان دارویی در استان شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی افزود: براین اساس هم اکنون سطح زیرکشت در این بخش به ۲۳ هزار و ۳۷۴ هکتار رسیده است، اما همچنان این استان رتبه نخست سطح زیر کشت گیاهان دارویی را دارد.

وی بیشترین میزان کاهش سطح زیر کشت را در محصول زیره سبز اعلام کردو گفت:در سال زراعی گذشته بیش از ۴۶ هزار و ۶۱۹ تن محصول گیاهان دارویی در استان برداشت شده است.

ساربان بیان کرد: ۳۷ درصد سطح زیر کشت دارویی کشور به صورت زراعی در این استان است و مقام نخست را در میان سایر استان‌ها داریم.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی افزود: علاوه بر این در سطح زیرکشت محصول استراتژیک زعفران نیز از مجموع ۱۲۱ هزار هکتار سطح زیر کشت زعفران در کشور، ۹۱ هزار هکتار و در حدود ۷۶ درصد متعلق به خراسان رضوی است که رتبه نخست دارا هستیم.

وی افزود: محصول زعفران به شدت تحت تأثیر شرایط اقلیمی به ویژه دمای هوا و بارندگی است لذا سال گذشته سطح زیر کشت زعفران با ۵۰ درصد کاهش بسیار فاجعه آمیز بود.

منبع: شهرآرا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.