۱۳ تیر ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۰
کد خبر: 890541

بر اساس فهرست قیمتی اتحادیه بارفروشان، قیمت میوه نسبت به روزها و هفته‌های گذشته تغییر چندانی نداشته است و همچنان میوه با قیمت‌هایی عرضه می‌شود که به گفته مردم، گران است.

جدیدترین قیمت‌های میوه + جدول

به گزارش قدس آنلاین، اتحادیه بارفروشان میوه و تره بار تهران، قیمت های عمده فروشی در میدان مرکزی میوه و تره بار تهران را اعلام کرد، بر این اساس قیمت میوه‌های تابستانه، نسبت به هفته‌های گذشته کاهشی نداشته است و به اذعان خریداران این قیمت ها همچنان برای مردم با قشر متوسط بسیار بالاست.

در نرخ‌نامه، قیمت هندوانه تا ۱۱ هزار تومان، طالبی تا ۱۵ هزار تومان، ملون تا ۸ هزار تومان درج شده است؛ همچنین قیمت آلبالو، تا ۴۰ هزار تومان، قیمت توت فرنگی تا ۹۰ هزار تومان، قیمت خیار تا ۱۵ هزار تومان، قیمت گوجه فرنگی بوته‌رس تا ۱۳ هزار تومان قیمت سیب لبنانی و زرد تا ۵۵ هزار تومان و گیلاس تک دانه تا ۹۵ هزار تومان درج شده است.

قیمت‌های میدان مرکزی میوه و تره بار تهران، قیمت عمده‌فروشی است و مغازه‌ها مجاز هستند این میوه‌ها را با حداکثر ۳۵ درصد افزایش قیمت عرضه کنند، البته در نبود نظارت، برخی میوه‌فروشی‌ها از این قیمت‌ها عدول کرده و گران‌فروشی می‌کنند.

‌فهرست قیمت عمده‌فردوشی میوه و سبزی‌ها در میدان مرکزی میوه و تره بار تهران به این شرح است:

جدیدترین قیمت‌های میوه + جدول

 بر اساس آنچه که در فهرست دیده می شود، قیمت موز به صورت عرضه و تقاضایی است، از آنجا که کشور ما، وارد کننده این محصول است و عرضه در بازار کمتر است، نگرانی از افزایش بیشتر قیمت وجود دارد؛ قیمت موز در بازار امروز کیلویی ۷۰ هزار تومان هم فروخته می‌شود.

مردم و خریداران میوه معتقد هستند این روزها موضوع بالا بودن قیمت میوه یکی از دغدغه‌های خانواده‌ها شده است و با این قیمت‌ها خرید میوه برای طبقات متوسط جامعه کمی سخت شده است.

در این‌باره یک فروشنده میوه به خبرنگار فارس می‌گوید: «فروش میوه بسیار کم شده است، مردم مثل قبل توان خرید ندارند، اگر پیش از این مردم توانایی خرید ۲ تا ۳ کیلو از هر میوه را داشتند امروز به کمتر از یک کیلوگرم رسیده است.

‌ایران در تولید ۶۸ محصول کشاورزی جایگاه نخست تا ۱۵ دنیا را دارد و مردم انتظار دارند که قیمت میوه در داخل مناسب‌تر باشد.

پایان پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.