۱۳ تیر ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۸
کد خبر: 890620

بررسی‌های آماری حوزه صنعت ساختمان نشان می‌دهد، شامخ بخش ساختمان با رقم ۵۱.۱۲ از وضعیت رونق فعالیت‌های ساختمان و ساخت و ساز در خرداد سال ۱۴۰۲ حکایت دارد.

رونق فعالیت‌های ساختمانی در خرداد ماه

به گزارش قدس آنلاین از اتاق تعاون ایران، در این ماه افزایش مولفه میزان استخدام و بکارگیری نیروی انسانی و موجودی مواد اولیه یا لوازم خریداری شده و نیز کاهش قابل توجه مولفه سرعت انجام وتحویل سفارش و یا فرآیند کار نتیجه ی افزایش بی سابقه (۲۶ واحد) مولفه میزان سفارشات جدید مشتریان در دوره گذشته است.

همچنین افزایش قابل توجه مولفه میزان مصرف حامل‌های انرژی هم سو با مولفه میزان استخدام و بکارگیری نیروی کار نشان دهنده وضعیت رونق فعالیت های ساختمان و ساخت و ساز در خرداد ماه است.

افزایش مولفه میزان مصرف حامل‌های انرژی که امروزه به عنوان یکی از شاخصه های توسعه یافتگی کشورها محسوب میشود، حاکی از تلاش فعالان این صنعت برای تداوم وضعیت ماه جاری و استمرار رونق اقتصادی در ماه های آتی است.

مولفه انتظارات تولید در ماه آینده با ثبت رقم (۵۳.۹۳) بیانگر پیش بینی فعالان اقتصادی مبنی بر ادامهدار بودن وضعیت کنونی فعالیت های ساختمانی در تیر ماه است.

خاطر نشان می شود کارشناسان براین باورند که با توجه به کاهش جزئی شاخص قیمت خرید مواداولیه یا لوازم مورد نیاز ناشی از ثبات نسبی نرخ ارز و افزایش شاخص های موجودی مواد اولیه یا لوازم خریداری شده و میزان استخدام و بکارگیری نیروی انسانی قابل انتظار است که عدد شامخ بخش ساختمان در ماه های آتی همچنان در حالت رونق قرار داشته باشد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.