وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بالاخره کندی اینترنت را پذیرفت و از تشکیل کارگروه رسیدگی به وضعیت کندی این سرویس و گلایه‌های مردم با دستور رئیس جمهور خبر داد.

وزیر ارتباطات: برخی سایت‌ها بلاوجه فیلتر شده‌اند

قدس آنلاین: عیسی زارع‌پور  امروز در حاشیه جلسه دولت با اشاره به اینکه کارگروه رسیدگی به وضعیت کندی اینترنت و گلایه‌های مردم با دستور رئیس جمهور تشکیل و آغاز به کار کرده است، گفت که این این مهم زیر نظر مرکز ملی فضای مجازی انجام می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار ما وی ابراز امیدواری کرد که بتواند  از نقش فرادستگاهی این کارگروه استفاده کرده و مشکلاتی را که خارج از حوزه اختیارات وزارت ارتباطات است را حل کند.

وی با بیان اینکه  شرکت‌های خصوصی که در شبکه نقش حاکمیتی دارند،به دلایل مختلف ماموریت خود را به درستی انجانم نداده اند، اظهارداشت: به عنوان مثال شرکت مخابرات ایران در لایحه تجمیع و شبکه داخل شهرها و استان‌ها در سال‌های گذشته وظیفه خود را به‌درستی انجام نداده و موجب شده شبکه اشباع شود و در برخی ساعات مشکلاتی را به ویژه در تعدادی از استان ها ایجاد کرده است که این موضوعات باید رسیدگی شود.

زارع‌پور درباره فیلترینگ و ادماه آن هم با تاکید بر اینکه این موضوع خارج از چارچوب تصمیم‌گیری دولت است زیرا سهم دولت در کمیته‌ای که در این زمینه تصمیم گیر است عمده نیست، افزود: در حکم انتصاب دبیر جدید شورای عالی فضای مجازی بازنگری در سیاست‌ها و مصادیق فیلترینگ یکی از خواسته‌های رئیس جمهور  بوده و بخشی از گلایه‌های مردم از سرویس‌ها و سایت‌هایی است که به اعتقاد ما هم بلاوجه بسته شده است.

وزیر ارتباطات گوگل پلی یا مصادیق بازی‌های پرکاربرد و برخی سرویس‌هایی که مردم به آن احتیاج دارند نمونه‌هایی از این اتفاق عنوان کرد که در این کارگروه باید بررسی مجدد شنود و گفت:  بخشی از نارضایتی مردم ناشی از اینهاست.

وی تصریح کرد: درباره شبکه های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها هم ما تابع مصوبات مراجع بالادستی هستیم که آنها را مکلف به رعایت و پذیرش قوانین جمهوری اسلامی دانسته‌اند و امید است مرکز ملی در قالب همین کارگروه نقش آفرینی داشته باشد و ما اثرات آن را برای کاهش نارضایتی مردم و افزایش سرعت و کیفیت شبکه شاهد باشیم.

وزیر ارتباطات درباره روند رشد پروژه دولت الکترونیک هم به شتاب‌گیری اتصال دستگاه ها به این سیامانه با دستور و تاکید رئیس جمهور اشاره کرد و گفت: خوشبختانه امروز وزیر علوم اطلاع داد که دانشگاه‌های متصل به این طرح سه رقمی شدند.

وی با بیان اینکه دستگاه‌ها باید تا پاییز تمامی استعلام ها را به صورت برخط انجام دهند به این معنا که هیچ مراجعه کننده‌ای برای گرفتن استعلام از این اداره به آن اداره و از این وزارتخانه به آن وزارتخانه فرستاده شوند، افزود: همچنین همه دستگاه‌ها باید خدماتشان را از طریق پنجره ملی خدمات هوشمند ارائه کنند و غیر از اتصال تکلیف دارند ۲۰ درصد خدمات خود را به صورت هوشمند ارائه کنند.

وی گفت: سال گذشته سال پنجره واحد بود و امسال سال افزایش کیفیت خدمات و حذف کاغذ از مراودات بین دستگاهی است و امید است بتوانیم بخش خوبی از دولت هوشمند را به معنی واقعی کلمه امسال محقق کنیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.