مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام گفت: پرداخت تسهیلات خوداشتغالی خانگی استان در سال جاری نسبت به پارسال ۲۰ درصد رشد نشان می دهد.

افزایش ۲۰ درصدی پرداخت تسهیلات اشتغال خرد خانگی در ایلام

به گزارش قدس آنلاین، نورالدین الیاسی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام بامداد چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزای فارس در ایلام گفت: باتوجه به چشم‌انداز توسعه مشاغل خانگی در دولت سیزدهم، تا پایان امسال مبلغ ۱۰۶ میلیارد تومان تسهیلات به متقاضیان این حوزه پرداخت خواهد شد که نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد رشد نشان می دهد.

وی افزود: ترویج مفهوم اشتغال خانگی سبب تسهیل و آسان‌سازی تولیدات اشتغال‌آفرین می‌شود و توسعه مشاغل خانگی به عنوان یکی از راهبردهای اشتغال‌آفرینی در اولویت وزارت تعاون، کارو رفاه اجتماعی قرار گرفته است.

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی ایلام اظهار کرد: در حال حاضر از ۵۱۵ رشته مصوب شغل خانگی، مجوز ۹۵ درصد رشته‌ها به‌ صورت آنی صادر می‌شود و وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی در راستای تسهیل شرایط برای توسعه مشاغل خانگی برنامه مهمی ترسیم کرده است.

به گفته الیاسی یکی از اقدامات مهم این دولت، تسهیلگری در صدور مجوزهای کسب‌ و کار از جمله مشاغل خانگی بوده است، تاکید کرد: اولین اقدام در این زمینه مانع زدایی و تسهیل در صدور مجوزهای مربوط به مشاغل خانگی بود.

گفتنی است؛ سال گذشته ۸۰ میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی به یک هزار و ۸۰۰ طرح مشاغل خانگی پرداخت شده است.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.