وزیر خارجه کویت در دیدار با همتای ایرانی در باکو و در حاشیه نشست جنبش عدم تعهد بر توسعه روابط ۲ کشور در حوزه‌های مختلف تأکید کرد.

تأکید وزیر خارجه کویت بر توسعه روابط با ایران در دیدار با امیرعبداللهیان در باکو

به گزارش قدس آنلاین، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (چهارشنبه) ۱۴ تیر ماه و در حاشیه نشست وزرای خارجه جنبش عدم تعهد در جمهوری آذربایجان با «شیخ سالم عبدالله الجابر الصباح» وزیر امور خارجه کویت دیدار و در خصوص موضوعات مورد علاقه دو کشور به گفت‌وگو و تبادل نظر پرداخت.

مناسبات دو کشور در حوزه‌های مختلف سیاسی و اقتصادی از اهم محورهای گفت‌وگوی دو وزیر امور خارجه در این دیدار بود.

امیرعبداللهیان در این دیدار با اشاره به اولویت سیاست همسایگی دولت جمهوری اسلامی ایران، کشورهای حوزه خلیج فارس را از مهمترین حوزه‌های جغرافیایی این سیاست خواند بر ارتقای همکاری‌های فیمابین تأکید کرد.

شیخ سالم عبدالله الجابر الصباح وزیر امور خارجه کویت نیز در این دیدار بر توسعه روابط دو کشور در حوزه‌های مختلف تأکید کرد.

امیرعبداللهیان اواخر خرداد ماه سالجاری سفری چند ساعته به کویت داشت و با همتای کویتی و نخست‌وزیر این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران به منظور شرکت در نشست وزرای خارجه جنبش عدم تعهد شب گذشته در رأس هیأتی سیاسی وارد باکو شد. وی ضمن شرکت در این نشست و ایراد سخنرانی با الهام علی‌اف رئیس جمهور آذربایجان هم دیدار و گفت‌وگو کرد.

پایان پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.