درهم آمیختن خون شیعه و سنی در حادثه تروریستی کلانتری ۱۶ زاهدان بار دیگر حماسه‌ای ماندگار در پایتخت ایران اسلامی رقم زد و رشادت سرباز اهل سنت و افسر شیعه در جلوگیری از ورود عامل تروریستی به داخل کلانتری، حماسه دیگری چون شهید «فهمیده» آفرید.

عجین شدن خون شیعه و سنی در حفظ امنیت وطن

به گزارش قدس انلاین، امنیت هر روز و هر شب‌مان را مدیون کسانی هستیم که برای دفاع از این آب و خاک از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کنند، افرادیکه تا پای جان برای دفاع از این مرز و بوم ایستاده و با خطرات فراوانی از جمله حمله گروهک‌های معاند و اشرار مواجه هستند.

جوانانی چون "علیرضا کیخا" و "مبین رشیدی" که با تمام وجود از امنیت و آرامش مردم حراست می‌کنند، جوانانی که نه به دنبال پست و مقام هستند و نه دیده شدن در رسانه‌ها، کسانی که اخلاص را با عملشان معنا کردند و در نهایت مزد نیات پاکشان را از دستان مبارک سالار شهیدان دریافت کرده و به خیل عظیم شهدا پیوستند.

بار دیگر دست ننگین دشمن دین و انسانیت از آستین خشم و کینه و نفاق و ترور بیرون آمد و در زمانی که مردم در حلاوت شیرینی برگزاری مراسمات عید غدیرخم به سر می‌بردند، ضربه ناجوانمردانه‌ای را با حمله به کلانتری ۱۶ زاهدان به آرامش روح و روان همه عاشقان و شیفتگان راه نورانی نبوت و رهبری وارد کرد.

گروهک «جیش الظلم» تاکنون تلاش‌های زیادی برای تضعیف امنیت و ضربه وارد کردن به وحدت مردم سیستان و بلوچستان داشته غافل از اینکه این خون‌هایی که از شهدای شیعه و سنی در هم آمیخته می‌شود، وحدت را در این خطه از ایران اسلامی روز به روز محکم‌تر می‌کند.

حماسه کلانتری ۱۶ زاهدان بار دیگر به جهانیان نشان داد گذشتن از جان در راه وطن در ایران اسلامی شیعه و سنی نمی شناسد و حتی یک سرباز در مصاف با دشمنان این مرز و بوم سرداری شجاع است

این حماسه نشان داد که در راه خدمت به نظام جمهوری اسلامی جوانی شیعه در کنار جوانی اهل سنت و بلوچ برای کشورش خدمت می‌کند و تا پای جان نیز برای انجام وظیفه‌اش رشادت به خرج می دهد.

سیستان و بلوچستان نگین زیبایی در دل ایران است که با وحدت و همدلی مردم زیر سایه محرومیت در دنیا مثال زدنی است و همین امر موجب شده تا همواره برای خدشه دار شدنش دشمنان برنامه های مختلفی را اجرا کنند.

ایجاد اختلافات مذهبی طی ۲ دهه اخیر عامل مهمی برای انجام فعالیت گروهک‌های تروریستی شده تا به بهانه مذهب دست پلیدشان با همراهی استکبار جهانی به خون بی گناه ده‌ها نفر در جنوب شرق آلوده شود.

هدف از این اقدامات ترویستی و جنایتکارانه ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی و جنگ قومیتی بین مردم همیشه در صحنه و پایکار انقلاب بود که هرگز این توطئه دشمن عملی نشد و همیشه با شکست مواجه شد و بر عکس باعث همدلی و تقویت روحیه مردم برای ادامه دادن راه انقلاب شده است.

شیعه و سنی در سیستان و بلوچستان چون جان شیرین از دستاوردهای نظام و خاک میهن اسلامی دفاع کرده و همچنان دفتر شهادت را گشوده نگه داشته و همواره مردانه در مقابل دشمنان ایستاده اند.
ولایتمداران سیستان و بلوچستان به عنوان مرزداران غیور میهن اسلامی چون هشت سال دوران دفاع مقدس مردانه در حفظ استقلال و تمامیت ارضی از هر نوع ایثار و رشادت دریغ نکرده و قاطعانه در مقابل دسیسه های و توطئه های دشمنان ایستاده‌اند.
سیستان و بلوچستان مفتخر است که جوان ترین شهید هشت سال دفاع مقدس کشور شهید 'سبیل اخلاقی' با ۱۱.۵ سال سن از برادران اهل سنت را تقدیم نظام و میهن کرده است.
همچنین مسن ترین شهید استان با ۷۶ سال سن از برادران اهل سنت سیستان و بلوچستان است که در عملیات تروریستی مزدوران استکبار به درجه رفیع شهادت نایل آمده است.
 

بی‌تابی فرزندان شهید کیخا در فراق پدر
بی تابی و گریه‌های امیرعباس و آرتین فرزندان علیرضا کیخا شهید مدافع امنیت، برای پدرشان صحنه‌های سوزناکی است که دل هر انسانی را تحت تاثیر قرار می‌دهد؛ این کودکان به کدامین گناه باید تاوان کینه دشمنانی را بدهند که تاب و توان وحدت و امنیت ایران اسلامی را ندارند، به کدامین گناه راهی مدرسه شوند و جمله "بابا آب داد" را مرور کنند و قد بکشند در حالیکه بابایشان برای تامین امنیت مردم شهید شد.

پدر شهید علیرضا کیخا  با اشاره به خصوصیات اخلاقی فرزندش اظهارکرد: شهید بسیار مقید بود که حتماً نماز خود را اول وقت بخواند.

وی با بیان اینکه پسرش بسیار مردم دار بود و در رعایت حقوق دیگران کوتاهی نمی‌کرد، افزود: "علیرضا" عاشق شغلش بود و افتخار میکنم در راه انقلاب به شهادت رسید.

پدر شهید کیخا ادامه داد: فرزندم ۳۷ سال بیشتر سن نداشت که امروز در درگیری با گروهک تروریستی در کلانتری ۱۶ زاهدان به فیض شهادت نائل آمد، هم اینک دو پسر به نام های "امیرعباس" و "آرتین" از وی به یادگار ماندند.

بخشودگی اضافه خدمت سرباز شهید بلوچ با عفو رهبری
چه کسی فکرش را می‌کرد "مبین رشیدی" سرباز وظیفه شهید بلوچ ۱۸ ماه خدمت کرده بود و پس از اینکه اضافه خدمتش با عفو رهبر معظم انقلاب بخشیده شده بود منتظر روزهای پایانی خدمتش بود تا آرزوهایش را محقق کند اما آتش خشم و کینه دشمنان که تاب و تحمل امنیت، وحدت و آسایش ایران اسلامی به ویژه در خطه سیستان و بلوچستان را ندارد با توطئه نقشه‌ای بس ناجوانمردانه کاخ رویاهای این جوان ۲۱ ساله اهل سنت را ویران کرد؛ اگر چه جایگاه والای شهادت نصیبش شد.

پدر شهید اهل سنت سرباز وظیفه مبین رشیدی اظهارکرد: "مبین" فردی با اخلاق و مردم دار بود، همه آنانی که با وی رابطه داشتند می‌دانند که هیچگاه زبانش به غیبت گشوده نشد و هیچ گاه از کسی بد تعریف نمی کرد.

وی افزود: نماز اول وقت خواندن از خصوصیات فرزندم بود، همیشه با خانواده و همکاران با اخلاق خوب مدارا می کرد.

پدر شهید اهل سنت ادامه داد: شهدا برای تامین امنیت، آسایش و رفاه مردم جان خود را نثار کردند، دشمنان کور خوانده اند ما همیشه آماده شهادت هستیم.

وی گفت: دشمنان بدانند این راه با شهادت فرزندان ما به پایان نمی رسد، هزاران نفر دیگر برای دفاع از خاک این کشور، ملت و ناموس خود تمام قد ایستاده اند.

اختلاف میان شیعه و سنی هدف دشمن از اقدامات تروریستی در سیستان و بلوچستان

بزرگ طایفه درازهی  گفت: اقدامات تروریستی و مسلحانه در سیستان و بلوچستان با هدف اختلاف میان شیعه و سنی انجام می‌ شود.

حاجی بارانی درازهی افزود: حرکت غیر انسانی و نابخردانه حمله به کلانتری ۱۶ و به شهادت رسیدن ۲ نفر از پرسنل خدوم انتظامی استان را محکوم می‌کنیم.

وی افزود: چنین اعمال غیر انسانی باعث می‌شود امنیت منطقه و استان خدشه دار شود و موجب می‌شود سرمایه گذاران کمتری به استان ورود کنند و باعث عقب ماندگی اقتصادی می‌شود.

بزرگ طایفه درازهی ادامه داد: مسلم است اقدامات مسلحانه و تروریستی و به شهادت رساندن مدافعان امنیت به نفع استان و کشور نیست و چنین اقداماتی در انظار مردم محکوم است.

درازهی خاطرنشان کرد: دشمن با انجام این حرکات می‌خواهد میان شیعه و سنی و اقوام ایرانی اختلاف ایجاد کند و بهره برداری از مسایل قومیتی و مذهبی داشته باشد اما مردم ما این را نمی‌پذیرند و هرگز دشمن به آرزوی خود نخواهد رسید به غیر از اینکه خودشان به هلاکت می‌رسند و بدنام می‌شوند.

وی تصریح کرد: بهتر است مردم وحدت و انسجام خود را در راستای امنیت پایدار و وحدت ملی در استان حفظ کنند تا دشمن نتواند ذره‌ای بهره برداری کند و به اهداف شوم خود در استان دست یابد.

محکومیت اقدامات تفرقه افکنانه از سوی عالم اهل سنت

امام جمعه مسجد قبا هوشک سراوان اظهارکرد: هیچ فرد مسلمان و دینداری عملیات تروریستی انجام شده امروز در کلانتری ۱۶ زاهدان را تایید نمی کند و این اقدام تروریستی دل همه ما را امروز به درد آورد.

مولوی عبدالوهاب حسین تاکید کرد: کسانی که این اقدام را انجام دادند نه تنها مسلمان نیستند حتی بویی از اسلام را هم نبرده اند.

وی بیان کرد: همه ما این گونه اقدامات تفرقه افکنانه را محکوم کرده و از هر کسی که باعث تفرقه افکنی بین مسلمان شود نیز بیزاری می جوییم.

استاندار سیستان و بلوچستان در مراسم تشییع پیکر پاک شهیدان علیرضا کیخا و شهید مبین رشیدی گفت: امروز شیعه و سنی با حضور پرشور خود، نقشه های دشمنان را نقش برآب کردند.
محمد کرمی ادامه داد: شهیدان ما زنده اند و در جوار حق رزق و روزی می خورند و از مقام بالایی برخوردارند.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.