بزرگراه ایلام- مهران پس از یک دهه از وعده و وعید مسئولان ملی و استانی هنوز در میان وعده‌ها معلق باقی مانده و همچنان در انتظار اعتبار است.

پروژه‌ای که میان وعده‌ها معلق مانده/ بزرگراه ایلام - مهران چشم انتظار اعتبار

به گزارش قدس آنلاین، بیش از یک دهه است که طرح چهاربانده کردن مسیر ارتباطی ایلام به مهران به عنوان مهمترین مسیر ارتباطی زائران اربعین حسینی می‌گذرد.

طرحی که تحقق آن موجب سهولت در تردد، ایمنی زائران و کاهش ترافیک در ایام اربعین خواهد شد، اما این طرح در میان وعده‌ها و تناقض گفتار مسئولان همچنان در محاق قرار دارد.

قبل از اربعین سال آینده جاده‌ ایلام به مهران ۴ خطه خواهد شد

قاسم سلیمانی دشتکی استاندار سابق ایلام در تاریخ ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ بعد از چند سال کلنگ‌زنی ۴ بانده کردن جاده ایلام به مهران از تامین اعتبار این پروژه خبر داد و در آن زمان به رسانه‌ها گفت: "تاکنون برای جاده‌سازی منتهی به مهران بیش از ۹۸ میلیارد تومان اعتبار دریافت شده است و تا قبل از اربعین سال آینده جاده‌ ایلام به مهران ۴ خطه خواهد شد و جاده ملکشاهی - مهران نیز بازسازی می‌شود."

وعده استاندار ایلام نه تنها محقق نشد، بلکه بعد از گذشت ۶ سال از وعده وی و اعلام تامین اعتبار این پروژه حیاتی در تامین ایمنی تردد زائران به عنوان زیرساخت مهم و تاثیرگذار در استان ایلام همچنان مسئولان به تائید و رد به فرجام رساندن این پروژه اقدام می‌کنند.

تا اربعین ۱۴۰۱  مسیر ایلام به مهران چهار خطه می‌شود

حسن بهرام‌نیا، استاندار منصوبه دولت سیزدهم نیز در تاریخ ۱۵ شهریور ۱۴۰۱ اظهار داشت: با تلاش‌های انجام شده عوامل راهسازی و راهداری تا اربعین ۱۴۰۱ مسیر ایلام به مهران چهار خطه خواهد شد.

استاندار ایلام با بیان این مطلب که به وعده‌ای که دادیم عمل می‌کنیم، یادآور شد: طبق تاکیدات رئیس جمهور تلاش داریم سفری راحت، ایمن و ارزان را برای زایران مهیا کنیم که این مهم به فضل خدا محقق می‌شود.

بزرگراه ایلام-مهران تا اربعین به بهره‌برداری می‌رسد

سعید هژبری، معاون عمرانی استانداری ایلام نیز در تاریخ ۱۴ تیر ۱۴۰۲ خبر داد که "بزرگراه ایلام - مهران تا اربعین به بهره‌برداری می‌رسد" و هنوز خبر اعلامی معاون عمرانی استانداری ایلام به گوش شهروندان ایلامی نرسیده بود که  فرشاد دوستی، مدیرکل مسکن و شهرسازی استان ایلام از نیاز اعتباری ۷۰۰ میلیارد تومانی برای تکمیل این پروژه خبر داد و اظهار داشت: تکمیل بزرگراه ایلام - مهران علاوه بر مطالبات پیمانکاران به فهرست بهای امروز بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

مدیرکل مسکن و شهرسازی استان ایلام بیان کرد: اداره کل راه و شهرسازی به عنوان تنها متولی احداث بزرگراه ایلام - مهران تاکنون ادعایی مبنی بر زمان اتمام این طرح نداشته است و اسلایدهای که در این زمینه در رسانه‌ها درج شده هیچ یک نقل قول  مدیران راه و شهرسازی نیست.

وی افزود: تکمیل بزرگراه ایلام - مهران علاوه بر مطالبات پیمانکاران به فهرست بهای امروز بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، این اعتبار برای تکمیل تونل‌ها، ایجاد روشنایی تونل‌ها، مهار قطعه رانشی تقاطع ماربره، تکمیل تقاطع صالح‌آباد، تکمیل مسیر منتهی به پل‌های کیلومتر ۵۵ و ۵۶ و  تکمیل راهسازی باند برگشت منطقه کنجانچم مورد نیاز است.

مدیرکل مسکن و شهرسازی استان ایلام خاطرنشان کرد: هر چند تلاش بر این است که برای ایام اربعین این مسیرها به صورت موقت زیر بار ترافیک قرار گیرند و در سال گذشته هم عبور موقت از این مسیرها انجام شد، احداث پل صلواتی و تعریض محور توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در منطقه کنجانجم صرفاً برای عبور اضطراری اربعین بوده و نمی‌توان این عملیات را تکمیل بزرگراه ایلام - مهران در این منطقه نامید.

 پارداوکس گفتار مسئولان در یک دهه نتیجه آن به رد اظهارات و مصاحبه‌ها و نقل قول‌ها توسط اداره کل مسکن و شهرسازی استان ایلام ختم شد که به صراحت و صداقت پرده از واقعیتی برداشت که ۱۰ سال است، فقط در گفته‌ها توسط مسئولان پروژه چهار بانده کردن جاده ایلام به مهران بیان می‌شود، در حالی که این پروژه علاوه بر مطالبات پیمانکاران به فهرست بهای امروز بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد. به راستی که در استان ایلام، هزار وعده خوبان یکی وفا نکند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.