معاون هماهنگ کننده قرارگاه منطقه‌ای غرب ارتش جمهوری اسلامی از راه‌اندازی ۲ بیمارستان صحرایی ارتش در مرز مهران برای اربعین خبر داد و گفت: ارتش با تمامی تجهیزات و امکانات آماده خدمات‌رسانی به زوار است.

راه‌اندازی ۲ بیمارستان صحرایی ارتش در مرز مهران

به گزارش قدس آنلاین،  امیر سرتیپ دوم کیخسرو حسینی روز شنبه در جلسه ستاد اربعین استان ایلام با بیان اینکه انتظار داریم مسئولان استانی زمینه استقرار این ۲ بیمارستان صحرایی را فراهم کنند، اظهار داشت: ارتش با تمامی تجهیزات و امکانات لازم در مرز مهران برای خدمات‌رسانی به زوار اربعین پای کار خواهد آمد.

وی یادآور شد: ارتش آمادگی استقرار بالگرد و استفاده از هواپیماهای c۱۳۰ برای خدمات رسانی و ترابری امکانات را نیز دارد، همچنین موکب‌هایی نیز برای خدمات‌رسانی به زوار از سوی ارتش در نظر گرفته شده است.

معاون هماهنگ کننده قرارگاه منطقه‌ای غرب ارتش با اشاره به اینکه ارتش امسال برای ایجاد ۲ موکب و ۲ جایگاه سوخت‌رسانی سیار اقدام خواهد کرد، افزود: ۵۰۰ نفر از جوانان ارتش در مرز مهران برای خدمات‌رسانی در بخش‌های مختلف مستقر می‌شوند.

امیر سرتیپ حسینی افزود: ارتش همچنین روزانه ۴۰۰ قالب یخ را از طریق مرز مهران در اختیار زوار قرار خواهد داد، در دیگر بخش‌های مورد نیاز که مسئولان استانی اعلام کنند ارتش آماده همکاری است.

معاون عمرانی استاندار ایلام نیز با اشاره به اهمیت جانمایی موکب‌ها در اربعین امسال، گفت: بحث نقشه جانمایی موکب و استقرار گروه‌های مختلف خدمات‌رسانی در حال تهیه است و قطعا بخشی از مشکلات سال گذشته در بحث خدمات‌رسانی موکب‌ها حل می‌شود.

سعید هژبری بیان کرد: توسعه پارکینگ اربعین در مرز مهران، احداث چشمه‌های سرویس بهداشتی در مسیرهای مرز مهران و پروژه‌های مختلف عمرانی برای تسهیل در خدمات‌رسانی به زوار اربعین درحال انجام است.

وی تاکید کرد: یکی از مهمترین اولویت‌ها در اربعین امسال باید ساماندهی دست‌فروش‌ها در پایانه مرزی مهران باشد، این مهم توسط دستگاه‌های مسئول پیگیری شود.

معاون امور اقتصادی استاندار ایلام نیز از برگزاری نمایشگاه‌های مختلف صنایع دستی و سوغات در مسیرهای پایانه مرز مهران خبر داد و گفت: باید از ظرفیت اربعین برای توسعه اقتصادی صنایع دستی استان استفاده کرد.

شهریار عباسی بیان کرد: ظرفیت‌های خوبی در بخش صنایع دستی در استان وجود دارد، باید در کنار موکب‌های خدمات‌رسانی، بحث ایجاد غرفه‌های صنایع دستی نیز دنبال شود.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان ایلام نیز از آمادگی برای خدمات‌رسانی به زوار اربعین خبر داد و گفت: در بخش تامین و توزیع آب هیچ مشکلی وجود نخواهد داشت و آب و فاضلاب با همکاری دیگر دستگاه‌های خدمات‌رسانی برای تامین آب شرب تلاش خواهد کرد.

پرویز ناصری اضافه کرد: آب معدنی نیز به مقدار کافی توسط دستگاه‌های مختلف در مهران پیش‌بینی شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.